معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده منتهی به مرز رسمی سیرانبند بانه و تردد مسافری در این مرز در سال آینده با اجرای طرح های مناسب و تعریض مسیر ساماندهی می شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 15 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، داریوش امانی عصر امروز پنجشنبه در جریان بازدید از بازارچه رسمی سیرانبند بانه که به منظور بررسی وضعیت زیرساخت‌ها، تردد مسافری و صادرات از این مرز رسمی انجام داد، اظهار داشت: هدف از این بازدید سنجش میزان تردد مسافرین و صادرات این مرز است که با توجه به وضعیت موجود قرار بر این شده که در جاده موجود اقدامات ایمنی، روکش آسفالت، تعریض و رفع نقاط پرحادثه اقداماتی انجام شود.

وی افزود: با پیگیری مسئولان قرار بر این است که به صورت قانونی براساس ماده ۲۳ جاده منتهی به این مرز تعریض و باند دوم احداث شود.

امانی با اشاره به اولویت برنامه‌ها در زمینه ساماندهی مرز سیرانبند بانه در سال آینده اظهار داشت: برای بحث ساماندهی تردد مسافرین تیمی از کارشناسان به این مرز اعزام می‌شود که هم مسافرین که به صورت پیاده به مرز عراق وارد می‌شوند از یک کریدور خوب و مطلوب برخوردار شوند و هم برای تردد خودرو‌های شخصی امکانات فراهم شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تامین قیر جزو درخواست‌های سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی بود که هر ساله با تصویب نمایندگان مجلس سهمی برای دستگاه‌های اجرای تعیین می‌شود و در اوایل سال در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال به خاطر ایراداتی که دستگاه‌های بالا دستی گرفتند فرایند تصویب و قانونگذاری زمان‌بر شده که ۲۰ روز قبل این قانون ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در استان‌های سردسیر اکنون امکان فعالیت پروژه‌های عمرانی وجود ندارد، اما با پیش‌بینی قانون این سهمیه قیر تا شهریور ماه سال آینده در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفد و قرار شده که قیر استان‌های سردسیر ذخیره شود و در ابتدای سال در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

امانی با بیان اینکه شاخص راه روستایی در بانه از شاخص استانی و کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: با پیگیری نماینده شهرستان قرار براین شده که یک سهمیه ویژه قیر برای مسیر‌های راه روستای بانه هم در نظر گرفته شده است.

در سفر یک روزه مسئولان کشوری به شهرستان بانه به حضور در یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه به مقام شامخ این شهدا نیز ادا کردند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار