سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کشت قراردادی امسال در سطح ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان مرکزی اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 19 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،وحیدکریمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این قراردادها برای کشت محصول گندم و دانه‌های روغنی شامل کلزا، کاملینا و گلرنگ است.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی کامل اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، امید است کشاورزان تا پایان مهلت طرح ( ۳۰ دی ماه سال جاری) اقدام به انعقاد کشاورزی قراردادی کرده و از مزایای این طرح شامل پرداخت کمک هزینه حمل گندم به کشاورزان به ازای هر تُن، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول، بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: مراجعه کشاورز به مرکز جهاد برای به روز رسانی و ثبت اطلاعات سطح زیرکشت در سامانه جامع پهنه‌بندی، نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز با استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه در اختیار از طریق نشانی GTC.ir ( سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ) و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه متعلق به کشاورز از جمله مراحل حضور کشاورزان در این طرح‌است.

کریمی اضافه کرد: ثبت پیش‌نویس قرارداد توسط کشاورز در برنامه کاربردی بر اساس اطلاعات سامانه جامع پهنه‌بندی و دریافت کد رهگیری، درج امضاء توسط اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی، مراجعه کشاورز به بانک کشاورزی برای تخصیص اعتبار و صدور بیمه نامه توسط صندوق بیمه کشاورزی به صورت الکترونیکی و خودکار مبنی بر قرارداد منعقده بدون مراجعه کشاورز، از دیگر مراحل حضور کشاورزان در این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار