تابناک هرمزگان- مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی برای بهره‌برداری در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به این استان،‌ آماده بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 09 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//عباس کمالی در هم‌اندیشی با فعالان و پیشکسوتان مطبوعات هرمزگان، بااعلام تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان اظهار کرد: این واحدهای مسکونی در سراسر هرمزگان آمده شده که توسط رئیس جمهور بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی هم طرح‌هایی برای افتتاح در سفر پیش روی رییس جمهور به هرمزگان آماده شده که می‌توان به بندرگاه سیریک و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: ۴۹ هزار و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی به عنوان برنامه چهارساله در این استان تعیین شده که باید ساخته شود و لازمه اجرایی شدن این موضوع تأمین زمین بود که اکنون  سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای هرمزگان اضافه شده است.

کمالی بیان کرد: ۴۶۷ هکتار زمین هم به محدوده روستاها افزوده شده و مشکلی از بابت زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در هرمزگان وجود ندارد و ۱۲۳ درصد نیاز زمین هرمزگان در محدوده‌های شهری تامین شده است. شایان ذکر است، افزایش یک‌هزار هکتار به محدوده شهر بندرعباس از مصوبه‌های هیات دولت در سال ۸۶ برای این استان بود که در آن زمان به سرانجام نرسید.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: افزون‌بر ۱۵۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای هرمزگان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار نفر با شاخص‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده به عنوان واجد شرایط شناخته شدند.

کمالی افزود: برنامه احداث مسکن برای این استان چهار ساله بود که تصمیم گرفته شد این برنامه به صورت یک‌جا اجرایی شود.

وی اشاره کرد: آپارتمان‌های ۱۵ هزار واحدی بندرعباس که عملیات تسطیح آن‌ها در چند روز گذشته آغاز شده تا چند ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: ۱۰ هزار نفر واجد شرایط در بندرعباس آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده‌اند و تنها عملکرد بانک مسکن در زمینه تأمین مالی این طرح خوب بوده است.

کمالی اشاره کرد: سایر بانک‌ها هم باید در زمینه تأمین مالی طرح ملی نهضت ملی مسکن در هرمزگان عمل‌کردشان را بهتر کرده و سهل‌گیری داشته باشند تا بتوان این طرح بسیار حایز اهمیت را به خوبی پیش برد.

وی در زمینه بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر مجاز هم اشاره کرد: ۵۷۰۰ پرونده برای اعطای سند توسط ساکنان این مناطق در اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در بندرعباس تشکیل شده که سه هزار و ۳۳۷ سند صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و این استان ۱۱ شهر دارای بافت فرسوده دارد و بافت فرسوده در شهرهای میناب و بندرلنگه پس از مرکز استان، بیشتر است.

کمالی خاطر نشان کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی هم بیشتر در حاشیه بافت‌های فرسوده تشکیل شده که امکان صدور سند برای آن‌ها فراهم بوده و در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل راه و شهرساری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: ۱۹ کیلومتر از مسیر بندرعباس لار در استان هرمزگان هم آماده شده و ۲۰ کیلومتر آن در این استان باقی‌مانده تا این مسیر در این استان ۲ بانده شود.

کمالی با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران اضافه کرد: مطالعه‌های مسیر ریلی بندرعباس- چابهار در دست اقدام است و در زمینه مسیر ریلی بندرعباس- شیراز هم گفته شده که اقداماتی از سمت شیراز انجام شده است.

شایان ذکر است، در پایان این هم‌اندیشی بنا شد نشست‌های خبری حوزه راه و شهرسازی به صورت ماهانه برگزار شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: مسکن و شهرسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار