معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که علائم راهنمایی و رانندگی به اندازه کافی در محور پاتاوه به دهدشت نصب نشده و جاده به طور کامل ایمن سازی نشود از تردد اتوبوس از این جاده ارتباطی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 20 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی محمد روستا در همایش گرامیداشت روز حمل و نقل ۲۶ آذرماه تا اول دی ماه با تبریک این هفته به همه فعالان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار راهداران سخت و طاقت فرسا است که می‌طلبد در کنار کار سختی که انجام می‌دهند به لحاظ حقوق و مزایا و همچنین بیمه مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهارکرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان راهداری کشور جهت نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد و پیشنهاد دادیم مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای نوسازی لجستیگ به استان اختصاص داده شود.

وی افزود: به محض اینکه اولین پیش پرداخت را بگیریم وارد فاز خرید تجهیزات خواهیم شد.

روستا با اشاره به مشخص شدن وضعیت نقاط حادثه خیز در کشور گفت: بیش از ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که ۱۳ مورد سهم استان است که پنج نقطه برای سال جاری در نظر گرفته شد که دو نقطه حادثه خیز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان رفع شد.

روستا بیان کرد: سه نقطه حادثه خیز دیگر دارای پیشرفت ۱۰ تا ۳۰ درصد است و نیازمند اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع آن‌ها هستیم.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تخصیص اعتبارات به خوبی دیده می‌شود، گفت: تلاش ما ارتقای کمی و کیفی این حوزه است.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده تصادفات و حوادث رانندگی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری آمار تصادفات رانندگی بالا بود که راننده، جاده و ماشین در حوادث رانندگی دخیل هستند و تنها مشکل مربوط به جاده نیست.

روستا با بیان اینکه برای ایمن سازی جاده‌ها هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم، گفت: طی برنامه مدونی آموزش رانندگان برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه سهم تقصیر خودرو در حوادث رانندگی نیز دیده شود.

معاون استاندار با اشاره به وضعیت پروژه پاتاوه به دهدشت گفت: گل سر سبد پروژه‌های حوزه عمرانی محور ملی پاتاوه به دهدشت است که اعلام کردیم تا زمانی که علائم راهنمایی و رانندگی به اندازه کافی در این محور نصب نشده و جاده به طور کامل ایمن سازی نشود از تردد اتوبوس از این محور جلوگیری شود.

وی بر تسریع در آسفالت راه‌های روستایی مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: آسفالت راه‌های روستایی در اولویت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار داشته باشد.

روستا با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها تحلیلی شود تا مشکلات راه‌های استان به صورت اساسی حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار