رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز جمعه هفته جاری است که بارش های خوبی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 20 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهدی صابری  افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با توجه به ورود موج بارشی جدید، وضعیت جوی استان تا روز یکشنبه سوم دی ماه همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار‌های صادر شده در این راستا اضافه کرد: نوع مخاطره بارش باران و برف و وزش باد شدید (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه گرفتگی و کاهش دید بوده که منطقه اثر شامل همه مناطق استان با تاکید بر نیمه جنوبی است.

وی بیان کرد: اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی توصیه کرد که شهروندان نسبت به محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی اقدام کنند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک نیز ضروری است.

صابری ادامه داد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز باید مورد توجه شهروندان در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار