رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از آزادی ۸ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد و توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به مناسبت شب یلدا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 22 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در نتیجه أخذ رضایت شکات، کمک‌های ستاد دیه و خیرین و پذیرش اعسار این محکومین که مجموعا ۲۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، ۷مرد و یک زن شب یلدا را در کنار خانواده‌های خود سپری کردند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ مددجوی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد با ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: بیشتر زندانیان مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت‌های مالی استان به علت عجز از پرداخت دیات ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و محکومیت‌های مالی و نیز به دلیل عدم استطاعت و ناتوانی مالی در پرداخت مهریه و نفقه موضوع دعاوی خانوادگی در زندان به سر می‌برند.

براتی‌زاده ضمن اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در گسترش و تعمیق فرهنگ کمک به هم نوع و اشاعه خدمات خداپسندانه در ابعاد مختلف در جامعه از کلیه رسانه‌ها خواست با تولید محتوای آموزشی از طریق تعامل راهگشا و سازنده و همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی در این مسیر فرهنگ‌سازی و بیش از پیش زمینه‌های مشارکت مردم را در کار خداپسندانه و کمک به دیگران فراهم کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار