رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از سال ۹۸ با جمع‌آوری برگ‌های پاییزی، علاوه بر جلوگیری از دور ریختن یا سوزاندن برگ‌ها، آن‌ها را به خاک‌برگ تبدیل کرده است، گفت: برگ‌های پاییزی درختان این کلان‌شهر در پنج سیلو برای استفاده بهینه جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 18 December 2023
جمع‌آوری دو هزار تن برگ پاییزی در اصفهان

امیر رضایی با بیان اینکه هرسال با آغاز فصل پاییز، خزان درختان در سطح شهرها آغاز می‌شود، اظهار کرد: خزان اصفهان از اواخر مهر آغاز می‌شود و هر سال اوجی متفاوت را تجربه می‌کند که در سال جاری اواخر آذر اوج خزان پاییز محسوب می‌شود.

وی افزود: برگ‌های خزان پاییزی در یک برنامه مدون با همکاری واحدهای مختلف معاونت خدمات شهری از سطح مناطق پانزده‌گانه جمع‌آوری می‌شود و برای تبدیل به خاک برگ به پنج مرکز سیلوی خاک‌برگ که از قبل تعیین شده است، منتقل و در یک پروسه فرآوری، تبدیل به خاک‌برگ می‌شود.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگ‌ها در سه مرکز اصلی و دو مرکز فرعی جمع‌آوری می‌شود، گفت: این مراکز شامل سیلوی مرکز تولید جروکان واقع در خیابان نبوی‌منش، سیلوی ناژوان، سیلوی پارک جنگلی شرق، سیلوی باغ فدک و سیلوی مرکز تحقیقاتی گل گیاه محمودآباد است.

رضایی با اشاره به فرآوری برگ‌ها طبق دستورالعمل‌های فنی خاطر نشان کرد: چرخه تولید خاک‌برگ حدود شش ماه تا یک سال طول می‌کشد و در سه بخش مورد مصرف قرار می‌گیرد؛ بخشی از این خاک‌برگ تولیدی در بخش بسترسازی و برای اصلاح خاک باغچه‌های سطح شهر همچون باغچه‌های باغ گل‌ها، بخش دیگر در مراکز تولید گل‌و گیاه شهرداری و بخشی دیگر در بسترسازی فلاور باکس‌های (جعبه‌های گل) در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۱۰۰ دستگاه پرس برگ جمع‌آوری شد و پیش‌بینی این سازمان برای سال جاری نیز همین میزان است‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان وزن برگ‌های پاییزی جمع‌آوری شده حدود دوهزار تن بوده و ارزش هر کیلو از این خاک‌برگ‌ها حداقل دو هزار تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار