یکی از شرکت‌های داروسازی و دانش بنیان اصفهان موفق به تولید داروی درمان بیماری سالک موسوم به «مگلومین آنتی مونیات» شد که ایران را به سومین کشور تولیدکننده این دارو در دنیا تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 19 December 2023

داروی «مگلومین آنتی مونیات» که مشابه آن با نام تجاری «گلوکانتیم» توسط شرکت «سانوفی» فرانسه تولید می‌شود بعنوان خط اول درمان بیماری پوستی سالک (لیشمانیوز پوستی) در دنیا معروف است؛ این دارو تاکنون در کشورهای فرانسه و امریکا تولید می‌شد.

سالَک یک بیماری پوستی است که بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و ضایعات بد شکل و عوارض اجتماعی، روحی و روانی از پیامدهای ناگوار آن است؛ ۱۹ استان در کشورمان با این بیماری درگیر هستند که فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین موارد شناسایی شده را دارند.

بتازگی یکی از شرکت‌های داروسازی در اصفهان که مجوز دانش بنیان نیز دارد موفق به تولید این دارو بصورت انبوه شده است و بدین ترتیب علاوه بر رفع نیاز داخل و صرفه‌جویی ارزی، امکان صادرات به کشورهای دیگر بویژه در منطقه خاورمیانه را دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران یکی از کانون‌های بیماری سالک است و با توجه به اهمیت درمان این بیماری و به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید این دارو در دستور کار شرکت داروسازی «رها» در اصفهان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار