کد خبر: ۱۱۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 23 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در بخش کشاورزی مازندران گفت:

همه بخش کشاورزی باید خود را برای استفاده از هوش مصنوعی در این بخش آماده کنند.

وی با بیان اینکه خروجی جلسات و کارگاه‌های آموزشی باید تسهیل در خدمت به بهره‌برداران بخش کشاورزی باشد، افزود: نتایج فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی باید در عرصه تولید کشاورزی مشهود و قابل احساس باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کار تحقیقاتی زمانی سودمند است که مشکلی از مشکلات کشاورزی استان را برطرف کند.

 مؤمنی با اظهار اینکه در آینده با توجه به افزایش جمعیت، شاهد کاهش سطح کشت محصولات کشاورزی و افزایش نیاز غذایی خواهیم بود، افزود: حفظ زمین و افزایش بهره‌وری زمین‌های زراعی و باغی مهمترین وظیفه و رسالت بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت: نسل جدید زمانی به کشاورزی رغبت نشان می‌دهد که کشاورزی با تکنولوژی و جهش علمی همراه باشد و از کشاورزی سنتی و معیشتی فاصله گرفته و به کشاورزی اقتصادی برسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از تحقیقاتی که فقط روی کاغذ می‌مانند و کاربردی نمی‌شوند، تصریح کرد: پایان نامه‌ها و موضوعات تحقیقاتی باید وارد عرصه اجرا شود و نتایج تحقیقات مشهود باشد.

وی ادامه داد: مدل مدیریت کشاورزی و انتقال یافته‌ها به عرصه‌های تولیدی نیاز به جراحی عمیق دارد.

مؤمنی دلیل عدم رغبت مسؤولان به امور پژوهشی و تحقیقی را محسوس نبودن نتایج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه اجرا دانست و گفت: اگر نتایج کارهای تحقیقاتی برای بخش اجرا مؤثر و ملموس باشد شاهد افزایش تقاضا از طرف مدیران اجرایی برای امور پژوهشی و تحقیقاتی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: همه امور کشاورزی باید به مردم واگذار شود و پای دولت از این فعالیت‌ها کوتاه شود تا اداره این امور بر عهده اتحادیه‌های توانمند این بخش باشد.

 مؤمنی گفت: کشت قراردادی و شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی باید از طریق اتحادیه‌های این بخش انجام شود و روند همه امور شفاف باشد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار