به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، هنوز مازوت سوزی جدی در کرمانشاه آغاز نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 23 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا احد جلیلیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ملی که وجود دارد صنایع بزرگ در فصل سرما می‌توانند برای کمک به پایداری شبکه گاز مصرف این سوخت را تا حد مشخصی با مازوت جایگزین کنند، گفت: البته مصرف مازوت شرایط و قوانین خود را دارد و صنایع بزرگ بسته به شرایط تنها می‌توانند سهم مشخصی از سوخت مصرفی خود را به مازوت اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در کرمانشاه برای برخی صنایع بزرگ از جمله نیروگاه، صنایع سیمان و پتروشیمی امکان استفاده از سوخت مازوت در فصل سرما وجود دارد، اما هنوز شاهد مصرف مازوت چندانی در این صنایع نیستیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تنها نیروگاه کرمانشاه به میزان محدودی مصرف مازوت دارد، خاطرنشان کرد: دو تولیدکننده بزرگ سیمان در استان داریم که فعلا میزان مصرف گاز آنها و همچنین صنایع پتروشیمی آنقدر محدود نشده که بخواهند مازوت را جایگزین کنند.

جلیلیان معتقد است، با توجه به اینکه هنوز مازوت سوزی جدی در صنایع کرمانشاه آغاز نشده، مشکلی بلحاظ آلودگی هوای ناشی از مصرف مازوت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنایعی که مصرف مازوت داشته باشند از سوی محیط زیست به صورت مستمر رصد می‌شوند و باید ملاحظات زیست محیطی از جمله میزان مازوت مصرفی، کیفیت آن، استانداردهای خروجی دودکش واحد صنعتی و ... رعایت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروگاه بیستون در هفته یک یا دو نوبت با حضور کارشناسان محیط زیست پایش شده و مشکل خاصی ندارد. به علاوه مراحل اتصال این نیروگاه به سیستم پایش آنلاین برای بررسی استانداردهای خروجی آن نیز در دست اقدام است.

جلیلیان در ادامه از صدور اخطار برای واحدهایی که به دلیل مصرف سوخت نامناسب باعث آلودگی هوا شوند خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه که با سلامت مردم در ارتباط است، از هیچ تخلفی چشم پوشی نخواهیم کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به غباری که برخی روزها در اوایل صبح شهر کرمانشاه را می‌پوشاند نیز اشاره کرد و افزود: این غبار حاصل صنایع همجوار شهر، شهرک‌های صنعتی حاشیه کرمانشاه، صنایع آسفالت، واحدهای دانه بندی شن و ماسه و ... بوده و چندان متاثر از مازوت سوزی نیست.

به گفته جلیلیان، این غبار به دلیل وارونگی هوا و همچنین شرایط توپوگرافی شهر کرمانشاه اوایل صبح سطح شهر را پوشاند و به تدریج با شروع روز و گرم شدن هوا از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر کرمانشاه نسبت به سایر کلانشهرهای کشور که شرایط نامناسبی از نظر آلودگی هوا دارند، وضعیت بسیار بهتری دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار