شهردار سنندج گفت: در صورت عدم استفاده از فرصت ایجاد شده بند ت تبصره 6 که براساس آن رأی تخریب احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ واحدهای غیرمجاز به جریمه تبدیل شده است، حکم تخریب را اجرا خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 24 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور رشیدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر سنندج که با محور تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های غیرمجاز بلوار نظام مهندسی برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ایجاد بستر‌های تشویقی برای حرکت قانون‌مدارانه مردم به سمت گرفتن پروانه ساخت و انجام اقدامات ساخت و ساز براساس چارچوب اصولی و قانونی اصلی‌ترین هدف مدیریت شهری در سنندج است.

وی اضافه کرد: با وجود تمام تلاش‌ها در گذشته با آمار قابل توجهی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح شهر مواجه بوده‌ایم، شهرداری سنندج در کنار تقویت نظارت بر ساخت ساختمان و تأسیسات تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های غیرمجاز را هم به صورت جدی دنبال می‌کند.

شهردار سنندج با اشاره به ظرفیت بند ت تصویب تبصره ۶ قانون بودجه کل کشور که در قالب آن به شهرداری‌ها اجازه داده شده در مورد ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف پروانه در محدوده شهر‌ها که در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ رأی قطعی تخریب گرفته‌اند، عنوان کرد: در راستای حمایت از شهروندان با توجه به بالا بودن مبلغ جرایم پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی جرائم و تصویب آن در شورا انجام شد.

رشیدی گفت: مهلت تعیین شده برای اجرای این طرح تا پایان دی ماه جاری بوده و با توجه به صراحت قانون در صورتی که مالکان در بازه زمانی مذکور از ظرفیت ایجاد شده استفاده نکنند، حکم قطعی تخریب ملک آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ قطعه تغییر کاربری شده در چهار نقطه از شهر که حکم تخریب آن‌ها قطعی شده است، گفت: در صورت عدم استفاده مالکین این ملک‌ها از فرصتی که قانون‌گذار برای تبدیل حکم تخریب به جریمه شهرداری سنندج براساس قانون ملزم به تخریب خواهد بود و در این خصوص هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: دسترسی آسان به خدمات و محله‌محور کردن امکانات با هدف تمرکززادیی از مرکز شهر و کاهش بار ترافیکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهرداری سنندج است.

وی افزود: هرچند این واحد‌های تجاری به صورت غیرمجاز احداث شده، اما با نگاه حمایت از اشتغال ایجاد شده و همچنین با توجه به نیاز این مناطق به وجود این مراکز عرضه سعی کردیم با دیدگاه حمایتی کامل برخورد کنیم، اما به نظر می‌رسد این افراد حاضر به پرداخت حقوق شهروندی خود در مورد شهر و شهرداری نیستند.

وی گفت: حمایتی که در نصف شدن مبلغ جرائم این واحد‌های تجاری که به صورت غیرمجاز احداث شده‌اند یک فرصت طلایی است و انتظار داریم از این ظرفیت در فرصت باقیمانده استفاده کنند.

شهردار سنندج با تاکید براینکه اگر از بازه زمانی این مفاد قانونی بگذرد، ۱۰۰ درصد اعمال قانون خواهیم کرد، افزود: شهر سنندج بزرگ شده، اما این به معنی رسمیت شناختن ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیست در صورتی که اعمال قانون صورت نگیرد مجموعه شهرداری زیر سوال می‌رود به هیچ وجه این را قبول نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با مدیران مناطقی که بخواهند بعد از اتمام زمان تعیین شده اجرای بند ت تبصره ۶ با مالیکن واحد‌های غیرمجاز مماشات کنند برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری دستگاه قضا با شهرداری در راستای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، گفت: دفاع از حقوق شهر و شهروندان مهم‌ترین اولویت ما در مجموعه شهرداری است و قطعا اجرای حکم تخریب واحد‌های غیرمجاز نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف، شهروندان فهیم و جامعه رسانه‌ای است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار