مسوولان هنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز به حفظ محیط زیست نیز توجه کنند
کد خبر: ۱۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶ 08 March 2015

مسوولان هنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز به حفظ محیط زیست نیز توجه کنند

به گزارش ایرنا؛ امام جمعه موقت همدان گفت: امروزه ساخت و سازها لطمات زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی زده است که پیشگیری از این امر نیازمند توجه بیشتر مسوولان هنگام صدور مجوزها است.

مسوولان هنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز به حفظ محیط زیست نیز توجه کنند

حجت الاسلام حسن طاهری افزود:محیط زیست مایه حیات بشریت است اما انسان ها با عملکرد خود و منافع طلبی بیشتر به آن آسیب می زنند در حالی که با این کار صدمات بیشتری به سلامتی خودشان وارد می شود.

وی ادامه داد:اگر اینگونه پیش برویم آینده کشور به خطر می افتد که نمونه آن همین آلودگی های هوای برخی شهرها است که رهبر معظم انقلاب دستور داده اند تا کاری اساسی در این مورد انجام شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مسوولان بیشتر از سایر افراد در معرض امتحان الهی قرار دارند اضافه کرد:کسانی که مال مردم به دستشان سپرده شده است امتحان سختی در پیش رو دارند.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: هم اکنون ربا به عنوان بدترین گناه، جامعه را گرفته است و این امر جای تامل دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال گفت:مردم در ایام نزدیک شدن به عید نوروز باید بیشتر از گذشته به فقرا و نیازمندان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مقارن بودن ایام فاطمیه با بخشی از ایام عید نوروز امسال تاکید کرد:ابعاد مختلف شخصیت واقعی حضرت زهرا(س) باید برای مردم تشریح شود

وی عنوان کرد:با تشریح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و توجه به نکات دینی و معنوی موجود در این خطبه می توان منبع خوبی از تعالیم این بانوی بزرگوار را در اختیار شیعیان قرار داد.

روز سوم مارس (12 اسفند) مصادف با تاریخ پذیرش کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض (کنوانسیون سایتیس) به عنوان روز جهانی حیات وحش و 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است است.

استان همدان چهار هزار و 307 هکتار جنگل دولتی دارد و سطح مراتع استان همدان 822 هزار هکتار است که از این تعداد 63 هزار هکتار مراتع خوب ، 317 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه مراتع فقیر هستند همچنین 182 گونه پرنده 43 گونه خزنده، 40 گونه پستاندار، 39 گونه ماهی و چهار گونه دوزیست در محیط زیست استان همدان شناسایی شده است.

نماز جمعه در 22 نقطه از استان همدان برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار