مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بمنظور حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون اقدامات زیادی توسط «یگان حفاظت اراضی استان اصفهان»، «معاونت املاک و حقوقی این اداره کل» و «اداره های راه و شهرسازی شهرستان های استان» انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 22 December 2023

علیرضا قاری‌قرآن ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا نیمه نخست امسال ۸۵ فقره حُکم قلع و قمع و خلع ید برای رفع تصرف از اراضی ملی استان برای برخورد با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی در سطح استان انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته منتهی به پایان شهریور امسال ۲۹۶ مورد رفع تصرف فوری در سطح اراضی ملی و دولتی استان اصفهان انجام و بر اثر این اقدامات افزون بر ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۵۴۸ هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگردانده شد.

قاری‌قرآن گفت: معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان نیز پیگیر احکام قضایی در مورد حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان است و با اجرای احکام صادره در ۲ سال اخیر حدود ۱۳۵.۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است که ارزش این اراضی رفع تصرف شده افزون بر هشت هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه این اداره کل بویژه توسط «یگان حفاظت اراضی» در نیمه نخست امسال وقوع جرایم در حوزه اراضی استان افزون بر ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

قاری‌قرآن تصریح کرد: علت اصلی کاهش وقوع جرایم زمین خواری در استان، انجام اقدامات پیشگیرانه همچون بازدیدها، بازرسی‌های متعدد، اعزام تیم‌های نظارتی و همچنین آموزش‌های نظری و عملی مداوم برای عوامل یگان حفاظت از اراضی استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آبان ماه امسال با پیگیری‌های مستمر معاونت املاک و حقوقی این اداره کل و اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه رفع تصرف شد.

قاری قرآن اضافه کرد: با اجرای این حکم قطعی قضایی و رفع تصرف این اراضی ملی که سال‌ها در دست متصرفین غیر قانونی قرار داشت، اماکن احداثی در این زمین ها شامل یک دستگاه ویلا به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، سه باب استخر، چاه آب، موتورخانه، چهار باب باغ به همراه دیوارکشی و در و چند دستگاه انباری قلع و قمع و تخریب شد و همچنین ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان یادآور شد: با اجرای این حکم قضایی، اراضی ملی به ارزش ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار