‍ رئیس سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به سختی های کاشت و نگهداری درختان میوه در سطح شهر گفت: فعلا برای کاشت این درختان برنامه ای نداریم و ترجیح ما استفاده از درختان مقاوم و کم آب‌بر است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 25 December 2023

اولویت با کاشت درختان «مقاوم و کم آب بر» استبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، کامجو غلامی با بیان اینکه هر ساله در هفته درختکاری توزیع نهال میوه "رایگان" در شهر کرمانشاه انجام می شود، گفت: سال گذشته هشت هزار نهال میوه بصورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شد تا در حیاط منازل کاشته و از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی در خصوص برنامه کاشت درختان میوه در سطح شهر گفت: برنامه هایی در گذشته در این زمینه مطرح شد، اما حقیقت این است که کاشت و نگهداری این درختان با سختی هایی همراه است و نمی توان به راحتی آنها را در فضای سبز شهر مورد استفاده قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: این درختان سالانه به چند بار سم پاشی نیاز دارند و از طرفی مقاومت کمتری در برابر سرما دارند. علاوه بر این‌ها این درختان عمدتا آب بر هستند و مصرف آب بالایی دارند و کاشت آنها در شرایط کم آبی کشور به صرفه نیست.

غلامی گفت: همچنین این درختان عمر کوتاهتری داشته و زود از بین می روند و ما نیاز به درختانی داریم که ماندگاری طولانی در فضای سبز شهر داشته و از طرفی در مقابل بی آبی و سرما مقاوم باشند.

وی افزود: یکی از چالش های دیگر هم بحث سرقت نهال درختان میوه است که موجب شده کاشت این درختان با محدودیت مواجه شود.

رئیس سازمان سیما، منظر  فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به این مشکلات در حال حاضر برنامه ای برای کاشت درختان میوه نداریم.
وی با اشاره به توقف کاشت نهال درخت کاج گفت: کاج درخت بومی ایران نیست و کاشت آن با آسیب های بسیاری برای محیط زیست و سایر درختان همراه است، بنابراین کاشت این درخت متوقف شده و امسال نهالی از این درخت خریداری نکرده ایم.

غلامی خاطرنشان کرد: این درخت به سفره های آب زیرزمینی آسیب وارد کرده و از طرفی مانع رشد درختان دیگر در اطراف خود می شود.

وی گفت: درختانی که پیگیر کاشت آنها در سطح شهر هستیم درختانی مانند زبان گنجشک، صنوبر، چنار، زیتون تلخ است که هم مقاوم بوده و هم کم آب بر هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار