به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛
رئیس حوزه هنری استان مازندران گفت: به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سومین رویداد ملی-هنری «روایت حبیب» با شعار؛ «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 29 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، مهدی معصومی گرجی اظهار کرد: به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سومین رویداد ملی-هنری «روایت حبیب» امسال در مازندران برگزار خواهد شد.

 

سومین رویداد ملی-هنری «روایت حبیب» در مازندران برگزار می‌شود  

وی بیان کرد: این رویداد هنری که ۳ سال است «توسط حوزه‌ی هنری» بطور همزمان در کل کشور برگزار می‌شود، شامل؛ مجموعه برنامه‌های هنری با موضوع سردار سلیمانی است که حوزه‌ی هنری مازندران نیز از سال گذشته اولین رویداد را در ۳ شهرستان نکا، ساری و قائمشهر بطور میدانی و صحنه‌ای، برگزار کرد و امسال نیز در مازندران با شعار؛ «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان مازندران با بیان اینکه، اجرای این برنامه که هر سال با یک رویکرد جدید و با یک نگاه خلاق هنری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این است که با زبان هنر، رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، اخلاق، منش، معرفت و مرام سردار سلیمانی را برای مردم بازگو نمائیم.

معصومی گرجی گفت: باتوجه به اینکه، هر سال تلاش می‌کنیم ویژه برنامه‌های ما متفاوت از سال‌های گذشته باشد، امسال این ویژه برنامه در «زورخانه» و در غالب؛ «شعرخوانی»، «نقالی و اجرای مرشد»، «اجرای نمایش» و «اجرای روایت»، خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این برنامه، «راویانی که با سردار سلیمانی خاطره داشتند» به بیان روایت و هنرمندان متعهد استانی به «تک‌خوانی و اجرای موسیقی محلی مازندرانی» می‌پردازند و از «ورزشکاران جوانمردی که در مقابل اسرائیل مبارزه نکردند» تجلیل و «از یک اثر نقاشی دیجیتال از هنرمندان استان» رونمایی خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان مازندران گفت: این رویداد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله؛ «اداره کل ورزش و جوانان»، «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سپاه پاسداران استان»، «شهرداری» و «بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس» اجرا خواهد شد.

معصومی گرجی تشریح کرد: تلاش کردیم این برنامه را با حضور مردم اجرا کنیم، چراکه سردار شهید سلیمانی در دل اقشار مختلف مردم حضور داشت، و به این دلیل نام ویژه‌برنامه‌ی امسال، «جهان پهلوان سلیمانی» انتخاب شد که وی از کودکی در بُعد زورخانه بود و مرام و معرفت پهلوانی را از کودکی کسب و مسلک حضرت علی (ع) را دنبال نمود و در راه دین و اسلام، جان خود را اهدا کرد و ما فعالان عرصه‌ی هنر وظیفه داریم در این عرصه بیشتر تلاش نمائیم، زیرا هنر یک زبان جهانی، تأثیرگذار و معجزی است و می‌تواند به تبین اهداف انقلاب اسلامی، کمک نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ویژه‌برنامه‌ هنری، با حضور پرشور مردم، خبرنگاران و سایرین و با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها در ساعت ۷ عصر سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲، در زورخانه‌ی عمادی ساری برگزار و بصورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار