رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قضات باید قرارهای تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه‌ای آرای قضائی صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 30 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشستی با موضوع چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای کمی و کیفی دادرسی‌های قضائی با محوریت برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری کردستان اظهار داشت: روز نهم دی، روزی است که مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر لزوم نگارش آرای قضائی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تاکید کرد و بیان داشت: ارتقای معلومات قضائی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده‌ها در کنار مشورت با همکاران قضائی قبل از صدور احکام، موجبات اتقان آرای قضائی بدنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تاکیدات ریاست قوه قضائیه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد مامورین انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمین بسیار دقت کنند و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری کنند.

حسینی تصریح کرد: قضات باید قرار‌های تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه‌ای آرای قضائی صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات دادسرا و محاکم سنندج بر لزوم رعایت سرعت و دقت بصورت توامان در رسیدگی به پرونده‌های قضائی تاکید کرد و گفت: پیگیری معطل ماندن پرونده‌ها در مرجع انتظامی، ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت‌های قضائی مورد تاکید جدی دستگاه قضائی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.


وی تاکید کرد: استفاده موثر قضات از مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب‌های اجتماعی، سبب کاهش این گونه آسیب‌ها در جامعه می‌شود و همچنین قضات باید در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده کنند.

حسینی همچنین بر لزوم توجه به حقوق عامه و دقت و دغدغه‌مندی قضات در رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار