کد خبر: ۱۱۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 31 December 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان وی با بیان اینکه طبق وظیفه قانونی اقدام به تعیین قیمت تمام شده پرتقال سر باغ خواهیم کرد، افزود: باید هزینه های تحمیل شده بر کشاورز جهت تولید مرکبات را در این قیمت گذاری محاسبه کنیم؛ همچنین این قیمت گذاری باید هزینه های باغ تا شعبه خریدار و از شعبه خریدار تا کارخانه افشره را شامل شود.
فرماندار رودسر با اشاره به عوامل هزینه ای کارخانه داران، تصریح کرد: از تولید محصول تا کارخانه چندین فرایند وجود دارد و باید اقدام به شناسایی این فرایندها و هزینه ها جهت قیمت گذاری کنیم.
حیدری تامین ثبات و آرامش بازار برای باغداران و پیمانکاران و کارخانه داران را ضروری دانست و گفت: تولید تا مصرف یک زنجیره بوده و لذا زیست اقتصادی و معیشتی فعالان عرصه تولید، از کشاورز گرفته تا کارخانه دار برای ما مهم است.
وی گیلان را دارای دو کارخانه افشره پرتقال دانست که در رحیم آباد و چابکسر فعال هستند و اضافه کرد: این دو کارخانه استانی بوده و لذا باید مرکبات استان را پوشش دهند.
فرماندار رودسر از ظرفیت خرید روزانه 120 تا 130 تن مرکبات توسط این کارخانه ها خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از 1740 تن مرکبات خریده و حدود 9 میلیارد تومان به صورت نقد به باغداران پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار