استاندارمرکزی:
استاندار مرکزی گفت :باوجود همه فشارهای موجود در خصوص توسعه نیروگاه شازند ایستاده‌ایم و مجوز این اقدام را نخواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 31 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در پنجمین نشست مجمع سلامت استان مرکزی،با بیان اینکه یک چهارم نیروگاه از مدار خارج شده است و حتی با سوخت گاز هم در فصل سرما فعالیت ندارد،افزود:در جلسه با هیات دولت درخواست از مدار خارج شدن یک واحد دیگر نیز داده می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در کل برای حل کامل این مسئله پیشنهاد جمع شدن این نیروگاه و جایگزین شدن نیروگاه و جابه‌جایی بخشی از تولید این نیروگاه داده شده است.

وی افزود: برای جابه‌جایی تولید، طرح حدود ۶ ساختگاه تولید انرژی تجدیدپذیر تحویل داده شده و بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با توان تولید ۱۰۰ مگابایت برق در محلات به زودی وارد مدار می‌شود که ۱۰ درصد برق کشور را تولید خواهد کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه همه کشورها با موضوع آلودگی هوا درگیر هستند ادامه داد: مهمترین چالش‌ استان مرکزی در بحث آلودگی هوا مربوط به سوخت نیروگاه شازند است که در این رابطه باید توجه داشت که سال ۱۳۷۴ این صنعت در جانمایی نامناسب و با فناوری قدیمی احداث شده و امروز هیچ نیروگاهی با این فناوری راه‌اندازی نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه مطرح و در دوره‌های مختلف پیگیری شد، اما برای اولین سال در سال جاری مازوت‌سوزی یک ماه با تاخیر آغاز و از طرفی برای اولین سال نیروگاه شازند و شرکت گاز در خصوص سوخت مورد استفاده بیانیه صادر کردند.

مخلص‌الائمه ناترازی تولید و مصرف برق، گاز و گازوئیل را عاملی دیگر در استفاده از مازوت عنوان و بیان کرد: به عنوان نمونه در زمستان میزان مصرف گاز بیش از تولید است که با کمبود مواجه می‌شویم و به همین دلیل حذف بسیاری از مصارف پتروشیمی از سوخت گاز، محدودیت صادرات گاز و قطع تزریق گاز به میادین نفتی که در اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد در دستور کار قرار می‌گیرد که بتوان گاز مورد نیاز را تامین کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار