مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه‌وشهرسازی استان در آذرماه سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۳۲ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 31 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران اظهارکرد: یگان حفاظت از اراضی راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی در آذرماه سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۳۲ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

وی با اشاره به جزئیات این دو مورد گفت: از این دو مورد، یک مورد مربوط به رفع تصرفات فوری در شهر بجنورد به مساحت ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۲ میلیارد ریال و یک مورد اجرای احکام قطعی در شهرستان گرمه به مساحت ۸ هزار مترمربع و ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات‌ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی افزود: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهر‌های تابعه برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

میرکریمی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه بیان داشت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

وی همچنین از گشت‌زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهر‌های تابعه به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی خبر داد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار