سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: جز شهادت هیچ مرگی زیبنده شهید سلیمانی نبود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 02 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به وصیت سردار سلیمانی مبنی بر درج عنوان سرباز روی سنگ مزارش، افزود: حاج قاسم خود را با افتخار سرباز ایران اسلامی و ولایت می‌دانست در تمام عمر در سنگر خدمت به مردم و دفاع از انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد و مرگ در بستر برای چنین مرد بزرگی که هرگز لباس خدمت از تن بیرون نکرد و در تمام عمر و پیش از شهادتش راه شهدا را می‌پیمود، مرگ در بستر کوچک بود و جز شهادت هیچ مرگی زیبنده سردار رشیدی، چون حاج قاسم نبود.

سردار اسلامی با بیان اینکه سربازان ایران اسلامی باید با درک معنا و اهمیت واژه سرباز به خود ببالند، تصریح کرد: فرمانده بزرگ تاریخ معاصر حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز نامید و این گواه جایگاه رفیع سرباز و مسئولیت سنگین سربازان در این لباس مقدس است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به تمام پست‌های دنیوی پشت پا زده بود و سال‌ها پیش از شهادت، شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست، عنوان کرد: حاج قاسم به اندازه‌ای در کشور محبوب بود و آنقدر انسان شایسته و توانمندی بود که اگر در انتخابات جهت تصدی هر پستی اعم از ریاست جمهوری، حضور در مجلس و... کاندید می‌شد با رای بالا برگزیده می‌شد و بار‌ها مردم و مسئولان جهت قبول پست ریاست جمهوری درصدد جلب موافقت او بودند، اما این مرد بزرگ که خود را سرباز این کشور می‌دانست در جهت تامین امنیت مردم و اقتدار و عظمت ایران اسلامی از قبول هر پست و مقامی خودداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیره شهید سلیمانی باید به نسل جوان معرفی شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ و معارف دلاور رشیدی، چون حاج قاسم سلیمانی که امنیت و آرامش کشور را مرهون مجاهدت او و یارانش هستیم، باید به نسل جوان انتقال یابد و اگر ما روایتگر مکتب سلیمانی نباشیم، دشمنان روایت جعلی از او و همرزمانش ارائه خواهد کرد که این مساله زیبنده شهید سلیمانی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار