استاندار قم یکی از مهمترین اولویت های طرح ملی مسکن را رعایت حریم زمین های کشاورزی در حاشیه شهر و روستاها ذکر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 05 January 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری در دومین گردهمایی آموزش نمایندگان حاکم شرع و مدیران امور اراضی سراسر کشور با تسلیت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان، بیان کرد: دشمنان ثابت کردند دست از دشمنی با مردم برنداشتند، درس دیگری که از حادثه هولناک انفجار کرمان می توان گرفت این است که همه گوش به فرامین رهبری باشیم که ایشان با حکمت فرمودند که دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی هراس دارد.

وی با ذکر این مطلب که در دهه ۱۳۲۰ اصلاحات ارضی در همه کشورها به بهانه لغو نظام ارباب و رعیتی در همه کشورها با حکم آمریکا و انگلیس کلید خورد و همه دنیا از جمله ایران این الگو را اجرا کردند، گفت: بهانه این امر، رویکرد رهایی از بردگی و استقلال پیدا کردن کشاورزان به عنوان مالک بر دارایی و خردکردن زمین های کشاورزی بود ولی تنها کشورهایی که این الگو را رعایت نکردند، آمریکا و انگلیس بودند.

استاندار قم افزود: این مساله بهانه ای بود برای در دست گرفتن رگه های امنیت غذایی در جهان و خرد کردن کشاورزی در دنیا. آنها می توانند به جای خرد کردن زمین و از بین رفتن آن به سهامی کردن آن اقدام کنند.

وی با انتقاد شدید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مناطق مختلف کشور به خصوص شمال کشور گفت: زیبایی طبیعت به اصیل ماندن است و انسان باید رهگذری باشد که از این زیبایی استفاده می کند. اگر قرار باشد که در جنگل خانه بسازیم و اکوسیستم آن را بهم بزنیم هم به خود ظلم کرده ایم هم به طبیعت.

آقامیری اظهارکرد: در قم نیز حساسیت بسیاری بر لزوم توسعه کشاورزی و حفاظت از زمین های کشاورزی داریم و در طرح های مسکن نیز به دلیل اهمیت و حساسیت خاصی که مورد توجه‌مان قرار گرفته ولی روی زمین‌های کشاورزی و صیانت از حریم آنها حساسیت بیشتری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه صدور سند برای زمین های کشاورزی در این دولت شدت خوبی گرفته است، در قم نیز این امر به خوبی درحال دنبال است‌.

وی اظهارکرد: قم یکی از باراندازهای بزرگ دام در کشور است ولی این مساله مشکلاتی نیز دارد، زیرا وقتی تولید بالا نباشد و بیشتر کار ما به حمل و نقل دام معطوف شود، باید شاهد شیوع انواع بیماری ها برای دام نیز باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار