استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری گفت: همراهی مردم این خطه برای جلوگیری از تنش آبی برای گذر از چالش کم آبی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 06 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز شنبه در نشست حفاظت از منابع آبی و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی، افزود: پیش‌بینی هواشناسی برای بارندگی در فصل پاییز محقق نشد و بر شدت چالش حوزه آب افزوده است و لازم است سازمان هواشناسی فکری برای تغییر روش و به روزرسانی ابزارهای پیش بینی داشته باشد.

وی بیان کرد: متولی تامین آب وزارت نیرو است که برای این مهم، بخش‌های دیگر با هم افزایی، وزارت نیرو را برای تامین آب با اولویت در بخش آشامیدنی همراهی کنند.

استاندار مرکزی درباره تامین منابع مالی در این بخش گفت: تامین منابع مالی طرح‌ها با وزارت نیرو در بخش ملی است و در استان، تامین منابع از محل استان در نظر گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به کمبود بارش‌ها و وجود چالش گفت: لازم است آبفا با ترک تشریفات در حفر چاه برای فرآیند تامین آب در استان تدابیر لازم را اتخاذ کند.

علی‌اکبر اسدی افزود: تامین اعتبار لازم برای این مهم از محل اعتبارات ملی توسط وزارت نیرو عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت پساب اشاره کرد و گفت: شرکت آبفا در ساوه ۸۹ لیتر در ثانیه پساب در اختیار دارد که باید از این ظرفیت برای صنایع استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: لازم است در شرایط اضطراری از ظرفیت چاه‌های آب در بخش دولتی استفاده شود و برای ۱۹ چاه تجهیزات لازم در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار