دو سال پیش ذکر کردیم که مساله توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از آنان را پیش گرفته‌ایم که هر دو خوشبختانه به ثمر نشست و اکنون مصوبه پیشگیری از طلاق و مصوبه کسب و کار پایدار محور اجرایی شده و بر همین اساس ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین مسائل در این راستا ارتقای ساختار و اختصاص اعتبار مصوب بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 07 January 2024

به گزارش تابناک قم، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این باره می‌گوید: بانوان شاغل درخواست هایی دارند که از جمله آنها دورکاری است که قانونی هم هست و پیگیری می‌کنیم تا محقق شود. برخی مدیران در این زمینه همکاری خوبی دارند و البته نباید فراموش کنیم که برخی شغل ها امکان دورکاری ندارد.

وی با تاکید بر این که بازنشستگی پیش از موعد، یکی دیگر از مطالبات بانوان شاغل است، می‌گوید: این بحث را هم در دولت و مجلس پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که به نتیجه برسد؛ اما با توجه به بودجه ای که نیاز دارد و شرایطی که صندوق های بازنشستگی دارند و شاید نتوانند بیش از این بار مالی را تحمل بکنند، ملاحظاتی دارد که تلاش می‌کنیم به نتیجه برسد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بررسی تخفیف‌های دیگر به جای بازنشستگی پیش از موعد، می‌افزاید: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است، اما با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است و تخفیف‌های دیگری باید در نظر گرفته شود، اما با وجود این، این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به دوازده اقدام جدید دولت در حوزه زنان می‌گوید: دو سال پیش ذکر کردیم که مساله توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از آنان را پیش گرفته‌ایم که هر دو خوشبختانه به ثمر نشست و اکنون مصوبه پیشگیری از طلاق و مصوبه کسب و کار پایدار محور اجرایی شده و بر همین اساس ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین مسائل در این راستا ارتقای ساختار و اختصاص اعتبار مصوب بوده است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور می‌افزاید: موضوع بیمه ناباروری و زنان باردار تا پایان شیردهی، بیمه زنان خانه‌دار و روستایی از دیگر اقدامات دولت است؛ دولت صادق الوعده وعده‌ها را اجرایی کرده و وعده‌های دیگر هم با دانش، تجربه و همکاری زنان تأثیرگذار به ثمر خواهند نشست.

وی خاطرنشان می‌کند: امسال رویداد کلان خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه مد نظر قرار گرفت و کنگره ملی زنان تأثیرگذار هم اجرایی شد که با استفاده از این دو مساله می‌توانیم در حوزه زنان اقدامات مؤثری را انجام دهیم. با معرفی این زنان موفق می‌توان علاوه بر ایجاد هم افزایی بین آنها، در صورت لزوم حمایت‌ها و تسهیلات مناسب برای پیشرفت این زنان را پیگیری کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بیمه اجتماعی زنان دارای سه فرزند روستایی و بیمه زنان باردار، می گوید: شغل منعطف هم در برنامه هفتم تصویب شده و در حال رایزنی برای برگزاری کارگروه‌ها و تدوین برنامه اجرایی این امر هستیم. البته اجرای کامل قوانین نیاز به تخصیص کافی بودجه دارد که امیدواریم محقق شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار