مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ تشکل فرش دستباف در استان در قالب ۸ اتحادیه صنفی، ۱۱ شرکت تعالی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف خراسان‌شمالی به منظور توانمندسازی بافندگان و توسعه این صنعت در استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 07 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی اظهارکرد: تشکل‌های فرش دستباف در قالب اتحادیه‌های صنفی، شرکت تعاونی فرش دستباف و تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش تاثیرگذار این تشکل‌ها گفت: ۲۰ تشکل فرش دستباف در استان در قالب ۸ اتحادیه صنفی، ۱۱ شرکت تعالی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف خراسان‌شمالی به منظور توانمندسازی بافندگان و توسعه این صنعت در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۵۰ بافنده در استان فعالیت دارند، در خصوص تعداد کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی افزود: ۶ واحد فعال، ۱۸ واحد فروش مواد اولیه فرش دستباف، ۱۰ واحد مرمت و تکمیل فرش دستباف (رفوگری، دارکشی، پرداخت) با اشتغال ۵۰ نفر، ۱۰ واحد فروش دار و ابزار فرش دستباف و یک واحد رنگرزی با اشتغال ۱۵ نفر در استان فعالیت می‌کنند.

حاجی بگلو تصریح کرد: ۱۲ واحد فروش و ۲ واحد طراحی فرش دستباف و ۲ واحد قالیشویی نیز در این زمینه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این تشکل‌ها با هدف ایجاد، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فرش دستباف در استان شکل گرفته است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار