نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت حضور جونان در مراسم اعتکاف، گفت: هیچ مسجدی نباید از معتکف خالی باشد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام و المسلمین غفوری در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف، با بیان اینکه اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است، اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد، غالب خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار بگیرند و این فضا را تجربه کنند.

 غفوری با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف گفت: حضور بزرگترها در اعتکاف بسیار خوب است، اما همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید باید جوانان را دریابیم وآن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم.

وی افزود: جایی را که دشمن هدف گرفته، نسل جوان است و اگر جوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود.

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است، عنوان کرد: می‌طلبد در بحث اعتکاف، توجه جدی و ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی شود، زیرا در دانشگاه جوان‌های بسیار مومن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی خالی از معتکف نباشد.

غفوری عنوان کرد: ظرفیت استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی بسیار بالا است و آمادگی قلبی مردم برای مسائل معنوی و ایمانی بسیار زیاد است، اما باید با برنامه ریزی مناسب، زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه، غفوری همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور، به‌ویژه در مسائل فرهنگی، اظهار داشت: درخصوص مقوله‌های فرهنگی، نظر مقام معظم رهبری بر این ‌است که باید مسائل فرهنگی را مردمی سازی کنیم، زیرا مسائل فرهنگی درصورتی که مردمی‌سازی شوند، پیش می‌روند و موفقیت حاصل می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار