پس از انجام بازدید 2 هزار ساعته؛
واحد یک گازی نيروگاه شهيدسلیمی نكا که به منظور انجام بازدید دوره ای ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 08 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، مدیر امور تعمیرات سیکل‌ترکیبی با اعلام این خبر افزود: این واحد که به منظور انجام بازدید و رفع اشكالات به مدت ۳ روز از مدار خارج شده بود، به شبكه سراسری برق کشور پیوست.

 

واحد یک گازی نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت  

عبدالرضا محمودی رستمی گفت: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در بازدیدهای 2 هزار ساعته در بخش‌های مكانیک، الكتریک و ابزاردقيق، اقداماتی همچون بازدید از اتاقهای احتراق و تعویض 11 هلدر(نگهدارنده) سوخته، تست و بررسی حفاظت‌های ژنراتور و ترانس، بازديد، تميزکاری و آچارکشی فلكسيبلهای خروجی ژنراتور، تعمیر اساسی فن تحریک، رفع اشکال و ترمیم ترکهای موجود در دیفیوذر، رفع اشکال و ترمیم ترک‌های موجود در اینزرت رینگ اتاق احتراق، ترمیم و اصلاح سیلهای آببندی دیواره دایورتر دمپر، رفع نشتی از مسیر سوخت گازوئیل در بالای اتاق احتراق و سرویس و رفع اشکال از رلیف ولو سوخت گازوئیل انجام شد.

 

واحد یک گازی نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت  

وی ادامه داد که این واحد پس از مواجه شدن با اعمال محدویت در تخصیص سوخت گاز از ابتدای آذر ماه تاکنون حسب نیاز شبکه با سوخت گازوئیل در مدار قرار می گیرد و از زمان نصب اولیه دارای 222 هزار ساعت کارکرد معادل است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمي توليد 2214 مگاوات شامل 4 واحد بخار 440 مگاواتی، بلوک سیکل ترکیبی شامل 2 واحد گازی 137.6 و واحد بخار 160 مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر 9.4 مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است و سهم بسزایی در تأمين برق کشور و پايداری شبكه ايفا می‌نمايد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار