فرودگاه بجنورد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خطوط ارتباطی و حمل‌ونقل شمال شرق کشور سال‌هاست به زمینی برای پرواز وعده‌های عمل نشده و قول‌های متعدد مسوولان تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 09 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، انسیه حاتمی، حمل‌ونقل هوایی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه گردشگری مقصد چه در سفر‌های داخلی و چه خارجی، با کاهش زمان و سرعت‌بخشیدن در رسیدن به مقصد است و آمار نشان می‌دهد مقاصدی که دارای فرودگاه و پرواز‌های متعدد هستند، در جذب گردشگر موفق‌تر بوده‌اند.

امروزه باتوجه‌به گسترده شدن امور کاری و توسعه کسب‌وکار‌ها در نقاط مختلف کشور و اینکه یک فرد بتواند در کوتاه‌ترین زمان خود را از یک شهر به شهر موردنظر بعدی برساند و همچنین اشتیاق تحصیلی نسل جوان به درس‌خواندن در دانشگاه‌های معتبر کشور که اغلب در شهری غیر از شهر زادگاه آنان است، اهمیت حمل‌ونقل آسان و سریع را دوچندان می‌کند.

شهرستان بجنورد باتوجه‌به قرارگیری در شمال شرق کشور و در نزدیکی شهر مشهد به‌عنوان قطب مسافر خیز زیارتی که سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از آن عبور می‌کند؛ اما همچنان پس از گذشت سال‌ها نتوانسته زیرساخت‌های لازم برای داشتن حداقلی پرواز‌ها را در فرودگاه خود فراهم کند.

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی می‌گوید، «تحریم‌ها و نبود هواپیما منجر به ایجاد معضل بزرگ برای استان شده و بر همین اساس باید برای حل آن اقدامات اساسی صورت پذیرد»

رشیدی راهکار افزایش پرواز‌های فرودگاه بجنورد را همکاری صنایع اعلام کرده و طبق گفته وی تمامی صنایع استان نیز جهت کمک در این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.

به صنایع مختلف خراسان‌شمالی، بازه زمانی یک‌هفته‌ای جهت تعیین تکلیف و قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مؤثر در انجام این کار داده شده است.

شایسته یادآوری است که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در تاریخ ۴ آبان‌ماه در یکی از جلسات خود اعلام کرده بود تا پایان آبان‌ماه روزانه یک پرواز از فرودگاه بجنورد انجام خواهد شد، اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

در روز‌هایی که به سرانجام رسیدن چنین وعده‌هایی می‌تواند موجب امیدآفرینی برای مردم باشد، تحقق‌نیافتن و یا شاید واهی بودن این قول‌ها و تکرار آن در زمان‌های مختلف باعث دلسردی می‌شود.

افزایش پرواز‌ها در فرودگاه بجنورد می‌تواند آغاز نقطه امیدی برای شهروندانی باشد که جهت درمان بیماران خود همیشه دغدغه بُعد مسافت و زمان رسیدن به تهران یا شهر‌های دارای امکانات درمانی خاص را داشته‌اند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار