رییس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور با اعلام اینکه پنج واحد صنعتی شهرستان بر اساس آخرین پایش و نظارت به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شدند، گفت: کشتارگاه صنعتی دام، تصفیه خانه فاضلاب، ۲ کارخانه آسفالت و یک گاوداری در این فهرست قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 10 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مجتبی گداری» اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آلودگی کنگاور، شناسایی دقیق منابع آلاینده هوای شهرستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: محیط زیست از طریق پایش و شناسایی واحدهای آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده به دنبال جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحدهای صنعتی است.

گداری تاکید کرد: اگر صنایع و منابع آلوده‌کننده هوا در مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگی خود اقدام نکنند براساس قوانین و مقررات از طریق قضایی پیگیری می‌شوند.

رییس اداره محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار