سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات حفاری دومین دستگاه مکانیزه «تی بی ام» خط ۲ قطار شهری اصفهان به ایستگاه «قُدس»(طُوقچی) این کلانشهر رسید.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 07 January 2024

علی صالحی روز یکشنبه در یکصد و شانزدهم جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: عملیات حفاری دومین دستگاه مکانیزه مترو امروز به میدان قُدس رسید و پیش‌بینی می‌شود یکی دیگر از این دستگاه‌ها تا پایان سال به آخرین ایستگاه شمالی شهر برسد.

وی افزود: با شتاب عملیات کنونی تقریبا ۵۰ درصد از عملیات حفاری تونل خط دوم مترو اصفهان تا پنج سال آینده به اتمام خواهد رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در صورت ادامه کار با شتاب کنونی، سال آینده دستگاه «تی بی ام» تونل خط جنوبی به ایستگاه مورد نظر می‌رسد و این نشانه این است که بجای مدت ۲۰ ساله اتصال خط نخست از شمال به جنوب، در خط دوم با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تنها پنج سال زمان صرف این کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه۳۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری اصفهان برای مترو هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ معادل هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال برای احداث مترو اصفهان هزینه شد.

صالحی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال صرف این کار شده که ۲۲ هزار میلیارد ریال(معادل چهار برابر هزینه سال ۱۴۰۰) تا پایان سال برای تکمیل خط ۲ مترو اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: هم‌اینک بطور همزمان ۱۶ ایستگاه مترو اصفهان در حال ساخت و سه دستگاه «تی بی ام» در حال حفاری است.

سخنگوی پارلمان شهری اصفهان بیان داشت: امروز در جلسه علنی شورا ۲ توافق برای آزادسازی خط ۲ مترو در منطقه سه و ایستگاه فلسطین و حلقه چهارم ترافیکی در منطقه ۱۵ بررسی شد که هر ۲ به تصویب رسید تا سرعت تکمیل آن بیشتر شود.

خط ۲ مترو اصفهان یک خط درونشهری است که از خیابان «زینبیه» در شمال شرق شهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۴٫۴ کیلومتری به خیابان «کُهندژ» در غرب اصفهان می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار