پرواز شاه بوف بزرگترین جغد ایرانی در تالش
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: یک فرد جغد شاه بوف آسیب دیده که توسط یک دوستدار طبیعت تحویل داده شده بود پس از تیمار و مداوا به عرصه‌های طبیعی شهرستان بازگشت
کد خبر: ۱۱۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 11 January 2024

به گزارش تابناک گیلان رامین شیلاتی امروز ۲۰ دی ماه با بیان اینکه شاه بوف بزرگترین جغد ایران پس از تیمار و مداوا به دامان طبیعت تالش بازگشت، اظهار کرد: این گونه ارزشمند جغد که در برخورد با یک خودروی عبوری آسیب دیده بود و توانایی تغذیه و پرواز را نداشت مدتی پیش از طرف یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: پس از چهار روز درمان و تغذیه و تیمار توسط کارشناسان این اداره و اطمینان از توانایی پرواز و گشودن بال، در منطقه حفاظت شده لیسار رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تالش گفت: شاه بوف، شب فعال و بزرگترین جغد ایران و یکی از باشکوه‌ترین و زیباترین جغدهای جهان است.

شیلاتی تصریح کرد: وضعیت شاه بوف در طبقه بندی IUCN در حالت کمترین نگرانی است اما با این حال به نظر می‌رسد جمعیت آن رو به کاهشی داشته باشد.

وی زیستگاه این پرنده را مناطق جنگلی باز، کوهستانی و استپی دانست و خاطرنشان کرد: جغدها به منظور کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت، گونه ‌های بسیار ارزشمندی برای کنترل بیولوژیکی آفات گیاهی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تالش با تقدیر از حامیان طبیعت و حیات وحش، گفت: مردم فهیم و دوستدار محیط زیست برای حفاظت از زیبایی‌های طبیعت هرگونه تخلفات شکار، صید، تخریب و تصرف را به محیط زیست این شهرستان یا از طریق سامانه ۱۵۴۰ گزارش کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار