کد خبر: ۱۱۴۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 11 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در مراسم جام رسانه امید مازندران در محل شرکت شهرک صنعتی ساری، اظهار داشت:

طبق بررسی آماری، نرخ رشد اقتصادی مازندران در ۱۰ سال پیش از فعالیت دولت سیزدهم منفی بوده است.

وی با اظهار این که همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم در گام نخست ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه زیر مجموعه با هدف گذاری رسیدن به رشد چهار درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ شکل گرفت، ادامه داد: این هدف گذاری نیز محقق شده است.

استاندار با ذکر این نکته که چرخ رشد اقتصادی مازندران با مشورت کارشناسان و نخبگان استان اکنون به ۴.۶ درصد رسیده است، ادامه داد: بستر فعالیت های اقتصادی در مازندران برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد نیز فراهم است.

حسینی پور به وجود بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل، سه بندر و سه فرودگاه فعال به عنوان زیر ساخت های لازم برای رسیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد و توضیح داد: ذخایر معدنی، کشاورزی، شیلاتی و مهمتر از همه وجود نیروی انسانی کارآمد در مازندران فرصتی برای رسیدن به رشد اقتصادی است که این مقوله مهم در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

استاندار مازندران گفت: از ۲ سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری ۲ موضوع مهم برای رشد اقتصادی در مازندران مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همسو با عملیاتی شدن رشد اقتصادی هشت درصدی با برگزاری هفت جشنواره فرصت های سرمایه گذاری، یکهزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی و همه شرایط اداری و مالی این فرصت ها نیز فراهم شده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار