نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ماه «رجب» سرآغاز فصل معنویت است و در این ماه «تطهیر باطن» ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 14 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری اظهار کرد: ماه رجب آغاز فصل معنویت در سال قمری است و در مجموع سال قمری یک فصلی داریم که از ماه رجب آغاز می‌شود و در ماه شعبان ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: اوج این فصل معنویت به ماه مبارک رمضان می‌رسد و در نهایت به دهه سوم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ختم می‌شود و زمینه سازی برای رسیدن به شب قدر و توفیقات ماه مبارک رمضان همه در ماه‌های رجب و شعبان به انجام می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه مبارک رجب ماه خدا است و با فضیلت ترین ماه سال محسوب می‌شود و ماهی است که زمینه‌سازی برای ورود به ماه مهمانی خدا بوده و نیازمند لوازمی است که از جمله آن «تطهیر باطن» است و ماه رجب ماه استغفار است.

وی عنوان کرد: اعمالی که در ماه رجب سفارش شده است طلب آمرزش و استغفار از پیشگاه پروردگار متعال است و مهمانی معنوی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان بالاترین مهمانی عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ماه شعبان که بعد از ماه رجب قرار دارد برای تزئین «بنده خدا» فراهم شده است و خداوند متعال این ماه را برای بندگان قرار داده تا با مناجات خود را تزئین کنند.

غفوری ادامه داد: ما یک فصل معنویت را در پیش داریم که سه ماه است و از نظر اوج عظمت در طول سال بی‌نظیر است که در مرحله اول تطهیر باطن به وسیله توبه و استغفار است و در مرحله دوم تزئین به وسیله مناجات و ادامه توبه و استغفار است و در نهایت ورود به مهمانی ماه خداوند است.

46

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار