رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توسعه هسته‌ای کشور با وجود همه توطئه‌ها ادامه می‌یابد، گفت: این سازمان با فناوری پرتودهی به کمک کشاورزان غرب اصفهان می‌آید.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 12 January 2024

محمد اسلامی در آئین گرامیداشت «روز حماسه و ایثار بویین میاندشت» در گلزار شهدای این شهرستان اظهار داشت: ابتکار نامگذاری روز حماسه و ایثار شهرستان‌ها اقدامی شایسته برای زنده نگه داشتن یاد شهداست که همه ما موظف به ترویج این فرهنگ و تفکر در جامعه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اطلاع از وضعیت کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان بویژه در زمینه محصول سیب‌زمینی افزود: ۴۶ هزار تن از این محصول در شهرستان‌های غرب استان اصفهان به فروش نرسیده که با پرتو دهی از ضایعات آن جلوگیری خواهد شد و در صورتی که شهرستان یک سوله در اختیار قرار دهد؛ یکی از سامانه‌های سازمان انرژی اتمی در غرب استان مستقر خواهد شد تا مشکل بیشتر مردم بویژه کشاورزان این منطقه برطرف شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پرتودهی فعالیتی جدید در کشور است که بعد از سال‌ها شروع خواهد شد و این موضوع معیشت خانواده‌ها و اقتصاد کسب و کار را رونق می‌بخشد تا دغدغه کشاورزان در مورد نگهداشت محصولات کشاورزی برطرف شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود همه توطئه‌های دشمن، توسعه علمی و فناوری هسته‌ای کشور با حضور جوانان متعهد و دانشمند، شُدنی و قابل حصول است.

وی با بیان اینکه دشمن، دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد، خرابکاری‌های صنعتی انجام داد و از تمام ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حرکت ایران در عرصه فناوری‌های هسته‌ای استفاده کرد، گفت: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشورمان استفاده و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت ما اختلال ایجاد کردند، ولی بازهم ناکام ماندند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: علم و فناوری و حضور مردم مانع سلطه‌جویی ابرقدرت‌ها است و این مؤلفه همواره برای ملت‌ها قدرت‌آفرین بوده است و هر کشوری از این ظرفیت و همراهی مردم برخوردار باشد هرگز زیر سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت و راه خود را قدرتمندانه ادامه خواهد داد.

اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری‌های نوین، از میزان تولید گازهای گلخانه‌ای کاست و از روش‌های نوین تولید انرژی به جای سوخت فسیلی استفاده کرد، ابراز داشت: در این راستا برخی کشورها اعلام کرده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

وی با اشاره به مصوبه دولت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی افزود: مجتمع فرهنگی ورزشی شهرستان بویین میاندشت یکی از موارد ابلاغ استاندار اصفهان براساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان است که سازمان انرژی اتمی به نتیجه رسیدن این طرح را پشتیبانی می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار