تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌کند
آنچه که دبیر ستاد انتخابات استان از مراحل قانونی و تقویم اجرایی فرایند انتخابات مطرح کرد به این معنی است که برای تمامی افراد تایید شده و تایید نشده هیچ چیز تمام شده نیست .
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 16 January 2024

توضیح دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص برخی اخبار پیرامون صلاحیت کاندیداها+ فیلم و تحلیل موردی شایعات

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که برخی شایعات در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون تایید یا عدم تایید برخی کاندیدا‌ها مطرح می‌شود. از جمله این موارد نام بردن از برخی رد صلاحیت شدگان تحت عنوان تایید صلاحیت و یا عدم تایید صلاحیت مرحله بعد برخی تایدد شدگان است.
نکته بسیار مهم دراین خصوص عدم توجه به چهارچوب قانونی و تقویم اجرایی انتخابات است که دبیر ستاد انتخابات استان در حاشیه نشست با کمیته اطلاع رسانی انتخابات در این خصوص در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر شایعات تایید صلاحیت برخی رد صلاحیت شدگان و برعکس یعنی عدم تایید صلاحیت برخی تایید صلاحیت شدگان مرحله اول اعلام نتایج توضیحاتی داد.

تحلیل خبر
از انجایی که شایعات انتخاباتی معمولا پیرامون کاندیدا‌های شاخص مطرح می‌شود و رسانه‌ها و مردم هم نسبت به اخبار این افراد حساسیت بیشتری نشان می‌دهند ذکر چند نکته به استناد سخنان دبیر ستاد انتخابات استان که در واقع بیان قانون انتخابات است ضروری به نظر می‌رسد.
سه فرد شاخص در سه حوزه انتخابیه استان سیبل بیشترین اخبار در خصوص نتایج بررسی صلاحیت‌ها هستند.

توضیح دبیر ستاد انتخابات استان به برخی اخبار پیرامون صلاحیت کاندیداها+ فیلم و تحلیل موردی شایعات

عدل هاشمی پور در حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده
شاید یکی از غیر منتظره‌ترین رد صلاحیت‌ها مربوط به چهره شاخص حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده باشد. از آنجایی که شورای نگهبان برای این عدم تایید صلاحیت‌ها طبق بند‌های قانونی و منطبق بر اسناد تصمیم گیری می‌کند، بی شک کار برگشتن هاشمی پور به عرصه رقابت تا حدودی سخت خواهد بود و در واقع منوط به داشتن اسنادی در نقض مستندات موجود شورای نگهبان است.
اینکه هاشمی پور بر اساس چه بند‌هایی نتوانسته تایید صلاحیت را بگیرد خود وی بهتر از هر کسی اطلاع دارد، اما در میدان به نظر می‌رسد حامیان وی فعلا امیدوار به برگشتن این چهره شاخص هستند و حتی گفته می‌شود فعالیت‌های انتخاباتی حامیانش همچنان ادامه دارد که همین اقدامات هم می‌تواند نوعی تخلف باشد و شاید در بررسی اعتراض وی نقش منفی ایفا کند.

توضیح دبیر ستاد انتخابات استان به برخی اخبار پیرامون صلاحیت کاندیداها+ فیلم و تحلیل موردی شایعات

بهرامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون
محمد بهرامی از حوزه انتخابیه، بویراحمد، دنا و مارگون هم از جمله افراد شاخصی است که از فیلتر شورای نگهبان نتوانست عبور کند و فعلا در پشت درب فضای انتخابات منتظر مجوز ورود به این فضا است.
در مورد بهرامی هم شرایط تقریبا با شرایط عدل هاشمی پور مشابهت دارد با این تفاوت که در این حوزه به نظر می‌رسد رقبا از همان روز اول اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، عزم خود را برای جذب آرای وی جزم کرده و به نوعی تلاش می‌کنند به حامیانش بقبولانند که برگشت برای این چهره شاخص غیر ممکن است!
غلام رضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران و باشت
تاجگردون بی شک یکی از شاخص‌ترین کاندیدا‌های حال حاضر این دور از انتخابات است که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت پا به عرصه رقابت گذاشته و در ناباوری برای بسیاری از رقبا و منتقدین وی در سطح استانی و ملی، توانست بدون خطر از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.
در مورد تاجگردون فضا بسیار سنگین و غیر طبیعی است چرا که از همان روز اول اعلام نتایج، منتقدین وی در سطح ملی واکنش‌های تندی نشان داده و حتی اعلام کردند که امیدوار هستند در مرحله دوم تاجگردون از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شود.
اینگونه واکنش‌ها و پرداختن به ان از طرف برخی مخالفان و منتقدان تاجگردون در استان هم کار را برای وی و حامیانش بسیار سخت کرده است به گونه‌ای که این چهره سیاسی شاخص، همانند یک شاگرد مودب مدرسه در گوشه‌ای نشسته و دیگر خبری از ان برنامه‌های تبلیغاتی، لباس محلی و تفنگ برنو و این حرف‌ها نیست بلکه دعا می‌کند هر چه زودتر این شرایط عذاب آور تمام شود!

توضیح دبیر ستاد انتخابات استان به برخی اخبار پیرامون صلاحیت کاندیداها+ فیلم و تحلیل موردی شایعات

آنچه که دبیر ستاد انتخابات استان از مراحل قانونی و تقویم اجرایی فرایند انتخابات مطرح کرد به این معنی است که برای تمامی افراد تایید شده و تایید نشده هیچ چیز تمام شده نیست و برای همه از جمله کاندیدا‌های شاخص امکان تغییر  و احتمال بروز شرایطی که حتی وضعیت تایید صلاحیت شدگان را به رد صلاحیت تغییر دهد وجود دارد .

بنابراین هم کاندیدا‌ها و هم حامیان آن‌ها باید کاملا هوشیار و مراقب رعایت قوانین انتخابات باشند ضمن اینکه ذکر این نکته ، مهم و ضروری است که مرم بدانند احتمال باز شدن پرونده یا سندی که نقض کننده تایید صلاحیت باشد، می‌تواند رد صلاحیت کاندیدا‌ها را در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار