معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ادامه تونل الغدیر و اتصال آن به خیابان شهیدان فاطمی پس از ۵۰ سال با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزارمیلیارد تومان تکمیل گردید و از بهمن‌ ماه این تقاطع قابل استفاده برای همشهریان‌ خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 16 January 2024

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح فاز پنج عمار یاسر، بیان داشت: عملیات اجرایی و ابنیه طرح فاز پنج عمار یاسر به اتمام رسیده و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این طرح این است که در صورت ترافیک و تردد بالای خودروها بخصوص در مناسبت‌های ملی و مذهبی، امکان انتقال ترافیک عبوری از سطح یک به سطح منفی یک وجود دارد که در این حالت سطح یک تونل تبدیل به پیاده‌راه شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طول فاز پنج عمار یاسر از چهارراه انقلاب تا میدان سپاه ۲ کیلومتر است که سبب کاهش زمان سفر، ترافیک و افزایش مسیرهای دسترسی خواهد شد.

وی وجود تأسیسات و معارضات را از عوامل مهم در طولانی‌شدن طرح تونل عمار یاسر یاد کرد و ابراز داشت: تاکنون افزون بر پنج‌هزار میلیارد ریال برای احداث فاز پنج عمار یاسر هزینه شده‌است.

حلوایی زاده همچنین با اشاره به آب‌گرفتگی تونل غدیر در روزهای بارندگی ابراز داشت: علت این آب‌گرفتگی‌ها پس‌زدگی فاضلاب جاری در سطح منفی این تونل است و مشکل فنی و اجرایی در طراحی این تونل وجود ندارد.

پیش‌بینی کاربری‌های تجاری در پروژه فاز پنج عمار یاسر

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز در ادامه با اشاره به طرح تبدیل آرامستان نو به باغ مزار شهری، تصریح کرد: از ۱۳۲ باب مغازه پیرامونی این آرامستان تاکنون ۵۰ درصد پلاک‌ها تملک شده‌است.

مهرداد توکلی مقدم با اشاره به آغاز سامان‌دهی این آرامستان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی قبرستان نو در جوار حرم مطهر شایسته حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیست.

قبرستان نو یکی از آرامستان‌های قدیمی شهر قم است که در محدود خیابان امیرکبیر در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) واقع شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با پیش‌بینی‌های انجام شده در ۲ طرف پروژه فاز پنج عمار یاسر ۴۰ بلوک تجاری به متراژ ۳ هزار مترمربع مطابق با سبک معماری و شهرسازی بومی این محدوده احداث خواهد شد.

بهره‌برداری از طرح عمار یاسر پس از نیم‌قرن

مدیر منطقه هفت شهرداری قم نیز بیان داشت: عملیات اجرایی فاز پنج عمار یاسر از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف تملک ۲۷۵ پلاک موجود آغاز و روند خرید و تخریب با سرعت ادامه پیدا کرد و در حال حاضر تملک ۱۴ پلاک باقی‌ مانده‌است.

 

محمد رمضانی گفت: برای تملک ۹۸ پلاک این محور از ابتدای امسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال هزینه و حدود یک و نیم هکتار زمین در قالب این طرح در بافت مرکزی شهر آزادسازی شده‌است.

 

وی با بیان اینکه برای افزایش عرض این محور تملک سه پلاک مجاور نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: طرح اولیه فاز پنج عمار یاسر از ۵۰ سال گذشته تصویب شده بود که انتظار می‌رود تا قبل از پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی و ابنیه این طرح تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

مسعود بخشی خاطرنشان کرد: بکار رفتن ۲ هزار و ‌۶۰۰ تن میلگرد، ۲۵ هزار تن بتن ریزی و ۱۱ هزار متر مربع عرشه سازی از ویژگی‌های تونل فاز پنج عمار یاسر است.

وی خاطرنشان کرد: تونل غدیر در تکمیل رینگ ترافیکی هسته مرکزی شهر مقدس قم اجرا شده که طی سال‌های آینده با اتصال به طرح‌های دیگر تکمیل خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار