رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از برداشت بیش از ۹۰ درصد مرکبات از باغ‌های استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان ۲۲۰ هزار تن محصول مرکبات برداشت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 17 January 2024

صالح محمدی درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان ، از آغاز برداشت مرکبات از آذرماه از ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های استان گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۹۰ هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های استان گیلان برداشت شد.

وی افزود: امسال با توجه به مدیریت صحیح باغ‌ها و پشتکار کشاورزان و سود اقتصادی حاصل از فروش مرکبات پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان ۲۲۰ هزار تن محصول مرکبات برداشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ۹۰ درصد مرکبات استان را پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون دانست و تصریح کرد: پنج درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.

محمدی با اشاره به رتبه پنجم استان در تولید مرکبات کشور یادآور شد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در گیلان وجود داشته و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات استان گیلان هستند.

وی عنوان کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره‌سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه زمان برداشت مرکبات در گیلان است که عمدتا با برداشت نارنگی آغاز می‌شود.

محمدی به سطح زیر کشت نارنگی در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ۶۶۰ هکتار سطح زیر کشت نارنگی در گیلان وجود دارد و از این مقدار پیش‌بینی می‌شود ۷۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.

وی به برداشت نارنج نیز اشاره و تاکید کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش‌بینی تولید ۷۰۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در گیلان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین به آغاز برداشت مرکبات استان با برداشت محصول نارنگی و نارنج اشاره کرد و متذکر شد: دو واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار