آیین آغاز بهره‌برداری از پروژه مجتمع هشت روستایی «کانی عزیز» و «قورچی باشی» سرپل ذهاب برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 17 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داوودی صبح امروز چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع هشت روستایی «کانی‌عزیز» و «قورچی‌باشی» سرپل‌ذهاب اظهار کرد: بیشترین مشکل آبی استان هم‌اکنون در حوزه روستایی شهرستان سرپل‌ذهاب است.

وی افزود: با همکاری قرارگاه نجف اشرف سرپل ذهاب تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا قبل از تنش آبی تابستان حداقل بخشی از پروژه‌ها را به اتمام برسانیم تا مردم این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در این پروژه «هشت روستا» به بهره برداری رسیده است، تعداد خانوارها «۳۱۶ نفر»، جمعیت تحت پوشش روستاها «یک هزار و ٣٨۵ نفر»، مجموع خطوط انتقال و شبکه توزیع «۱۵ کیلومتر» است.

وی گفت: این پروژه سال «١٣٩٨»، آغاز شد و اعتبار هزینه شده «۱۵۰ میلیارد ریال» بود در این پروژه ساخت مخزن «سه باب به حجم ۴۵۰ متر مکعب»، احداث موتورخانه «یک باب» و یک باب «ایستگاه پمپاژ» انجام شده است.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که پروژه «جگیران» با ۲۶ روستا، پروژه «تپه ماران» با یازده روستا را تا قبل از پایان سال به اتمام برسانیم تا مردم این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شوند و در مجموع تلاش می‌کنیم که ۴۵ روستا در شهرستان سرپل‌ذهاب را افتتاح کنیم.

این مقام مسئول گفت: توانستیم قرارداد دوم را با مبلغی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کنیم.

داوودی ادامه داد: برای قرارداد دوم در شهرستان سرپل‌ذهاب ۷۵ روستای باقی مانده را هم در نظر گرفته‌ایم و شهرستان سرپل ذهاب بنا به شرایط آب و هوایی که دارد به عنوان اولویت مدنظر قرار دارد.

وی بیان کرد: حدود یک الی ۲ سال آینده پروژه آبرسانی در مجموع ۱۲۰ روستا شهرستان سرپل ذهاب را افتتاح می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار