حمایت از مشاغل خرد و اعطای تسهیلات در کنار احیای واحد‌های راکد از عوامل اثرگذار بر روندتوسعه اشتغال در آذربایجان غربی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 17 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با حضور اعضای کارگروه و جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان ،استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت : مهمترین گام‌هایی که در راستای تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی باید برداشت صرفا جهت ایجاد عدالت آموزشی است تا همه سطوح جمعیتی در نظام آموزشی جایگاه یکسانی داشته باشند.

وی افزود: آموزش مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته یک اصل پایدار است و در کشور ما نیز این موضوع جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

وی با اشاره به تاثیر صنعتگران در توسعه آموزشی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتگران با همگام کردن دانش آموزان و دانشجویان و با ایجاد بستر متناسب با فضای صنعت و آموزش می‌توانند اعتبار علمی آینده صنعت را نیز در این استان تضمین کنند.

معتمدیان با بیان اینکه باید خلاهای آموزشی مهارتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شود افزود: سازمان فنی حرفه‌ای یک ماه فرصت دارد تا با شناسایی این خلاها بر اساس مزیت‌های هر شهرستان از جمله کشاورزی، زنبورداری، گلخانه و شیلات مدار مهارت آموزی را با همکاری دیگر نهادها تبیین کند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌ها و مناطقی که نیاز به آموزش مهارت اموزی دارند باید به صورت تخصصی شناسایی شوند افزود: شورای مهارت اموزی در طول ۲ ماه باید از طریق اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی نیازسنجی لازم را انجام دهد و میزان نیاز واقعی رشته‌ مشخص شود تا در کنار آموزش‌های مقدماتی نیاز به آموزش‌های پیشرفته نیز در مدار حرفه آموزی توسعه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار