عضو شورای اسلامی شهر زنجان از پیش‌بینی تخفیف صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در لایحه بودجه در داخل تراکم و همچنین ۲۰ محله به صورت ۱۰۰درصد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 18 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، حسین حمزه‌لو‌پاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان به وصول لایحه دفترچه ارائه خدمات در شورا اشاره و اظهار کرد: دفترچه لایحه مد نظر ۲۴ دی‌ماه دریافت شده که طبق قانون درآمد‌های پایدار، با پیشنهاد شوراها، جمع‌بندی این عوارض باید تا ۳۰ آذرماه ابلاغ شود.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در عناوین عوارض مندرج در لایحه تغییری نسبت به سال گذشته روی نداده است، افزود: طبق قانون درآمد‌های پایدار میزان افزایش عوارض توسط شهرداری‌ها تورم اعلامی دستگاه‌های متولی کشور سه ماهه و ۹ ماهه سال است که حدود ۴۵ درصد بوده است.
وی درصد افزایش اعمال شده در لایحه دفترچه عوارض شهرداری زنجان را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: در قانون تعرفه بهای خدمات تمام شده است در حالیکه همه می‌دانیم که بهای تمام شده از شهروندان اخذ نمی‌شود.
حمزه لوپاک تخفیف‌های پیش‌بینی شده در صدور پروانه ساختمانی را متناسب با فصل مورد اشاره قرار داد و افزود: این تخفیف برای داخل تراکم بافت فرسوده ۱۰۰ درصد و در بیرون از تراکم ۵۰ درصد پیش‌بینی شده، ضمن اینکه طبق لایحه در ۲۰ محله هدف خارج از تراکم هم صدور پروانه با تخفیف ۱۰۰ درصد خواهد بود تا تشویقی برای احیای بافت فرسوده و احیای این محلات باشد.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان به هنگام بررسی لایحه اصلاح و فازبندی المان میدان بسیج با بیان اینکه کارشناسان در بررسی برخی از پروژه‌ها طوری دیگر عمل می‌کنند، ادامه داد: ایراد‌های وارده به این مصوبه درست نیست و درواقع برداشت غلط وجود دارد که گویا برخی از پروژه‌ها ویژگی دارند که برداشت‌ها این‌چنینی است.
گفتنی است، مصوبه نصب المان غواصان دریادل به صورت فازبندی اصلاح شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار