امام جمعه سنندج گفت: امروز به خاطر وجود برخی زیادخواهی‌ها، کره زمین به محلی برای از بین بردن کرامت انسان‌ها تبدیل شده و خون زنان و کودکان بی‌گناه می‌ریزد و مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 19 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمای جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه به مسائل مردم و گوش دادن به سوالات و مشکلات آن‌ها و احقاق حقوق عامه و حساس‌سازی در مورد وضعیت فلسطین در تریبون‌های نماز جمعه را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی در ادامه بر توجه به مساجد و تقویت آن‌ها در راستای ایجاد بستر‌های لازم برای حضور بیشتر مردم به ویژه قشر جوان تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود به توجه جدی به ایجاد مناطق آزادی تجاری که استان ما هم سهمی در این راستا دارد تاکید کردند.

امام جمعه سنندج افزود: براساس تاکیدات مسؤولان کشوری، باید درصدی از درآمد حاصل از معادن به مناطق محدوده معادن اختصاص یابد.

ماموستا رستمی ادامه داد: اگر درصدی از درآمد معادن به استان اختصاص یابد بخش زیادی از مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه راه حل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با نظارت و برنامه‌ریزی بیشتر مسؤولان خدمت‌گذار در استان شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی اضافه کرد: هر هفته تعداد از دستگاه‌ها و مدیران‌کل در قالب میز‌های خدمت در مساجد جامع استان حضور می‌یابند که این مهم قابل تقدیر است چرا که در شنیدن مطالبات مردم و رفع مشکلات و تصمیم‌سازی درست مسوولان موثر است.

وی در ادامه همچنین توجه به محیط زیست و حفظ آن را ضروری خواند و گفت: همه ما در این راستا باید به وظایف خود عمل کنیم و هرآنچه در توان داریم را به کار گیریم.

امام جمعه سنندج حفظ جان انسان را از دیگر نکات مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز حاکمان زر و زور بی‌توجه به کرامت انسان‌ها در نقاط مختلف زمین دست به کشت و کشتار و ریختن خون انسان‌های بی‌گناه می‌کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز به خاطر وجود برخی زیادخواهی‌ها، کره زمین به محلی برای از بین بردن کرامت انسان‌ها تبدیل شده و خون زنان و کودکان بی‌گناه می‌ریزد و مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه راستی و راست بودن در عمل را بسیار ضروری دانست و گفت: این دنیا مزرعه آخرت است هرآنچه در این دنیا بکاریم در آخرت آن را برداشت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خداوند در این دنیا امکاناتی را در اختیار ما قرار داده باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم و با کمک به نیازمندان دیگران را نیز از این نعمتی که در اختیار داریم متنعم سازیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار