رئیس شورای شهر ابهر گفت: با ابلاغ بخشنامه وزارت راه و شهرسازی در زمینه احتکار زمین‌هایی که کاربری مسکونی دارد و مالکین به هر عنوان به شهرداری برای تفکیک زمین‌ها مراجعه نمی‌کنند شناسایی و اقدامات تعیین شده درباره آنها اعمال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 23 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، سعید بهاوری، رئیس شورای شهر ابهر با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت راه و شهرسازی در زمینه احتکار زمین‌هایی که کاربری مسکونی دارد و مالکین به هر عنوان به شهرداری برای تفکیک زمین‌ها مراجعه نمی‌کنند، اظهار کرد: این بخشنامه شهرداری را مکلف کرده که نسبت به شناسایی ملک‌های مذکور اقدام کند.

رئیس شورای شهر ابهر با بیان اینکه با توجه به این بخشنامه شهرداری مکلف است به مالک این زمین‌ها اخطار دهد که حداکثر ظرف شش ماه به شهرداری مراجعه و نسبت به تفکیک زمین خود اقدام کنند، افزود: در صورت اقدام‌نکردن مالک به هر عنوان به شهرداری، طبق قانون و مدارک مندرجه شهرداری می‌تواند نسبت به تغییر کاربری این زمین‌ها از مسکونی به سایر کاربری‌هایی که مدنظر شهرداری‌ها باشد، اقدام کند.

وی با توضیح اینکه این اقدام گامی مهم در راستای پیشگیری از احتکار زمین و کاهش قیمت زمین مسکونی و ساختمان است، ادامه داد: با توجه به همین موضوع از همه مالکین که ملک آن‌ها کاربری مسکونی دارد خواهشمندیم نسبت به تفکیک زمین خود اقدام کنند تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

بهاوری با اشاره به نحوه شناسایی این زمین‌ها، ادامه داد: شناسایی اراضی دارای کاربری مسکونی که در طی دوره طرح در فرآیند ساخت و ساز قرار نگرفته‌اند به تفکیک نوع واگذاری، مساحت زمین، نوع مالکیت (حقیقی، حقوقی، تعاونی)، تاریخ آخرین نقل و انتقال و تاریخ تغییر کاربری به مسکونی (در صورت تغییر کاربری توسط کمیسیون ماده۵)، توسط شهرداری و با تایید دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ صورت خواهد گرفت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار