سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد که دغدغه کم تحرکی و دیابت شدید یزدی‌ها را دارد، در پی عملی کردن طرحی است تا حسینیه‌ها را به ورزشگاه‌هایی برای هر محله تبدیل کند!
کد خبر: ۱۱۵۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 29 January 2024

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای افزایش تحرک شهروندان یزدی، پای ورزش را به حسینیه‌ها باز کرده است!

با فرا رسیدن ماه محرم و در جریان سیاه‌پوش شدن ایران عزیزمان برای سالار شهیدان امام حسین(ع)، بسیاری از نگاه‌ها به سوی یزد معطوف می‌شود که مراسم‌های عزاداری بی‌مثالی را برگزار می‌کنند؛ چنان که یزد را حسینیه ایران می‌دانند و برای تماشای شور حسینی این خطه، بسیاری از جهانیان به حسینیه‌های یزد تاریخی می‌آیند.

راهکار جالب یزدی ها؛ هر حسینیه یک ورزشگاه!

اما حسینیه‌های پرتعداد یزد که به هر محله ای در این شهر روشنایی می‌بخشند، در مابقی روزهای سال طراوت محرم را ندارند؛ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد که دغدغه کم تحرکی و دیابت شدید یزدی‌ها را دارد، در پی عملی کردن طرحی است تا حسینیه‌ها را به ورزشگاه‌هایی برای هر محله تبدیل کند!

طرح تبدیل حسینیه به ورزشگاه که با عنوان “هر حسینیه یک خانه ورزش محلات” نیز شناخته می‌شود، بعد از آن مطرح شد که رویداد المپیاد ورزش محلات یزد هرساله با استقبال بی‌نظیر شهروندان یزدی برگزار می‌شود؛ در وصف این المپیاد همین‌قدر بدانید که شهروندان یزدی می‌توانند به صورت رایگان در بیش از ۶۰ رشته ورزشی شرکت کنند و برنده جوایزی به ارزش یک میلیارد تومان شوند!

راهکار جالب یزدی ها؛ هر حسینیه یک ورزشگاه!

المپیاد ورزش محلات یزد در یازدهمین دوره برگزاری خود، هم اکنون در روزهای پایانی قرار دارد و با ثبت‌ آمار حضور ۲۱ هزار شهروند یزدی، به رکورد بیشترین مشارکت در یک رویداد ورزش شهروندی کشور دست یافته است؛ برگزاری مسابقات و حتی اختتامیه این رویداد، چالشی بود که بازهم یک راه را مقابل برگزار کنندگان المپیاد ورزش محلات یزد می‌گذارد و آن هم طرح هر حسینیه یک خانه ورزش محلات است!

البته این طرح در هفته گذشته از یک ایده پا را فراتر گذاشت؛ چراکه در حسینیه صاحب الزمان (عج) مردآباد (منطقه‌ای که قطب فوتبال ساحلی ایران شناخته می‌شود) فینال مسابقات کشتی، جودو و کاراته را با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار کرد و در بخش دیگر این حسینیه از مدال آوران ۱۶ رشته ورزشی المپیاد یازدهم تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است یازدهمین المپیاد ورزش محلات یزد تا ۱۵ اسفندماه، ۳ اختتامیه دیگر را برگزار می‌کند تا به این ترتیب پای شهروندان ورزش دوست یزدی به دیگر حسینیه‌های این دیار باز شود!

راهکار جالب یزدی ها؛ هر حسینیه یک ورزشگاه!

راهکار جالب یزدی ها؛ هر حسینیه یک ورزشگاه!

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار