رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه سامانه مکان‌یابی اتوبوس هفته گذشته رونمایی شد، گفت: در این سامانه می‌توانیم به ۵ روش مختلف روند حرکت اتوبوس را به اطلاع همشهریان برسانیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۱ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، علی مؤمن حجازی در نشست صمیمی شهردار قم با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۰ سامانه هوشمند در شهرداری قم نصب‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان گفت امروز شهر قم به یک شهر هوشمند تبدیل شده است، مطرح کرد: استفاده از ارزش‌افزوده این سیستم‌های الکترونیک امروز حائز اهمیت است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به دنبال تکمیل سامانه رصد بودیم، عنوان کرد: این سامانه مدیران را کمک می‌کند که بر اساس داده‌ها تصمیم‌سازی صحیح را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سامانه بینا نیز به تازگی رونمایی شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه برای تحلیل‌های ترافیکی استفاده می‌شود و برای تهیه طرح جامع شهری کمک‌کننده است.

مؤمن حجازی با تأکید بر اینکه سامانه قم‌یار خدمات بسیاری به شهروندان ارائه می‌کند، تصریح کرد: برخی از خدمات این سامانه به‌صورت ۱۰۰ درصد غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز ایستگاه صلواتی کاملاً الکترونیکی صادر می‌شود، یادآور شد: همچنین سیستمی برای مسیریابی محل دفن اموات در بهشت معصومه(س) تهیه شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه درخواست حفاری نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد، ابراز کرد: شهروندان و دستگاه‌های خدماتی برای کسب مجوز حفاری مراجعات بسیاری به مناطق شهری دارند که امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه مشکل این افراد رفع شود.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ زائر مهم‌ترین پارکینگ شهر است، اظهار کرد: وضعیت ورود خروج وسایل نقلیه به تفکیک بومی و غیربومی در سامانه رصد قابل‌ مشاهده است.

مؤمن حجازی با بیان اینکه سامانه مکان‌یابی اتوبوس نیز هفته گذشته رونمایی شد، افزود: در این سامانه می‌توانیم به ۵ روش مختلف روند حرکت اتوبوس را به اطلاع همشهریان برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار