مسئول کمیته کودک و وجوان ستاد بزرگ‌داشت گیلان:
جمهوری اسلامی ایران یک انتخاب شایسته بود و ضروری است دست‌آورد‌های این نظام مردمی و رهاورد‌ به‌گزینی، در قالب برنامه‌های هدف‌مند کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر برای آینده‌سازان تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 31 January 2024

به گزارش تابناک گیلان سید‌جلیل میرعظیمی در دومین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌و‌پنجمین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان این مطلب افزود: باورداریم، کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان ایران اسلامی‌هستند و لازم‌است از امروز برای فردا‌های آنان برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان با اشاره به فضا‌سازی دشمنان برای خارج‌کردن نسل کودک و نوجوان از مدار انقلاب اسلامی و منظومه این نظام مردمی گفت: تشریح دست‌آورد‌های انقلاب و تبیین اهمیت حضور در انتخابات و مشارکت‌های اجتماعی، نقش به‌سزایی در مقابله با هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی داشته‌و‌دارد.
وی تصریح‌کرد: کمیته کودک و نوجوان از مهم‌ترین کمیته‌های دهه فجر به‌شمار‌می‌رود و در سایه هم‌افزایی و خلاقیت‌ورزی می‌تواند به انتقال تجربه‌‌ نسل‌های گذشته به فرزندان ایران اسلامی و تحکیم ارتباط میان نسلی و به تبع‌آن، آگاهی‌افزون‌تر این نسل از رشادت‌ها‌، جانفشانی و مدیریت فراز‌ها و فرود‌ها از سوی امامین انقلاب اسلامی و جوانان غیور این سرزمین کمک‌کند.
او در همین ارتباط، از دست‌رفتن بخش‌های وسیعی از کشور در دوره حکومت‌های دست‌نشانده و حاکمان خائن پیشین را خاطر‌نشان‌کرد و با بیان‌این‌که طی هشت‌سال دفاع‌مقدس، با وجود برنامه‌ریزی گسترده دشمنان، به درستی از این آب و خاک صیانت‌شد، افزود: امروزه نیز به‌همت مردمان ایران اسلامی شاهد امنیت و موفقیت‌های روز‌افزون در عرصه‌های مختلف هستیم.
این مسئول با بیان‌این‌که ایران اسلامی، ام‌القری جهان اسلام و نگاه مردم سرزمین‌های اسلامی به این نظام مردمی‌است، تصریح‌کرد: کودکان و نوجوانان، شالوده این نظام هستند و لازم‌است با تربیت آینده‌سازان مومن، انقلابی و سربازانی برای امام زمان(عج)، علاوه بر بستن راه نفوذ، نسبت به نشر و انتقال ارزش‌ها اقدام‌کنیم.
مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان گیلان، در ادامه به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته تحت عنوان«جشن ملی، بچه‌های امروز، آینده‌روشن» اشاره و براهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای اجرای بیش از یکهزار ویژه‌برنامه فجرانه کودک و نوجوان‌محور تاکید‌کرد.
ادامه‌بخش این نشست که 9 بهمن 1402 و با همراهی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان صورت‌گرفت، اشاره به اهم برنامه‌‌های این کمیته از سوی معاون فرهنگی حاضران و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته‌بود.
گلباران گلزار شهدا، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی«در‌مسیر‌نور»، عضویت رایگان کودکان در مراکز کانون فرهنگی‌هنری، برگزاری پویش«هرکلاس، یک کتاب‌خانه»، افتتاح رسمی دبیرخانه کنگره 8 هزار شهید استان گیلان، برگزاری جشن انقلاب، برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌ها و برگزاری مسابقه‌ عکاسی«ازدریچه انقلاب و نور» و برپایی نمایشگاه رباتیک، اجرای سرود همگانی و ویژه‌برنامه روز فن‌آوری فضایی و هم‌چنین، تجلیل از خانواده معظم شهیدان، اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی و برپایی غرفه فعالیت‌های کانون در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، از اهم فعالیت‌‌های کانون است که به‌آن اشاره‌شد.
مشارکت در اجرای برنامه‌ها، فضا‌سازی مناسب، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌ها، تشکیل محافل قرآنی و تربیتی در تبیین دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی، ازجمله برنامه‌هایی کمیته کودک ونوجوان چهل‌و ‌پنجمین سالگرد‌پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی است که از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته تشریح‌شد.
گفتنی‌است در در دومین نشست کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌و‌پنجمین سالگردی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان گیلان، نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان، شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت حضور‌داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار