رئیس جمهور در حرم امام خمینی(ره) به مناسبت دهه فجر گفت: جلوه های از پیشرفت را در جای جای کشور میبینیم، جوان ها کارهای بزرگی انجام داده‌اند، هرجا با اراده، خود باوری و خدا باوری و مردم باوری وارد شدند جلوه های باشکوهی در دفاع مقدس، در علم و فناوری و در عرصه های مختلف ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 31 January 2024

به گزارش تابناک تهران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در آیین تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره)، که صبح امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، فرا رسیدن دهه فجر را به همه مردم ایران اسلامی تبریک گفت و یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: امروز میراث امام زنده است و جلوه اش روز به روز در عالم بیشتر می‌شود، حیات امام به حیات جلوه‌های اخلاقی،اجتماعی امام است. امام خدا باور بود و مردم باور بود. میزان رای ملت است، این اعتقاد امام بود.

وی بیان کرد: نکته ای که اخیرا رهبری در چند سخنرانی به آن اشاره داشتند، توجه داشتند به مردم، توان و حضور مردم و دستان توانای مردم، این همان راهی است که امام به ما آموخت، امام (ره) به ما آموختند در سیاست و اقتصاد باید مردم را به حساب آورد. هر جا حضور مردم بوده، آنجا گره‌ها باز شده.

وی گفت: ما معتقدیم که می توان با پایبندی بر مبانی کشوری پیشرفته داشت، اگر جایی کسری و کمبودی داریم مربوط به نگاه دولت مردان بوده است لذا در یک جاهایی مشکل داشتیم، جاهایی هم که افرادی اندیشه امام را داشته اند و بر اساس آن عمل کرده است موفق بوده است.

رئیس جمهور افزود: جلوه های از پیشرفت را در جای جای کشور میبینیم، جوان ها کارهای بزرگی انجام داده‌اند، هرجا با اراده، خود باوری و خدا باوری و مردم باوری وارد شدند جلوه های باشکوهی در دفاع مقدس، در علم و فناوری و در عرصه های مختلف ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور گفت: حیات امام (ره) به حیات جلوه‌های اخلاقی و آموخته‌های انقلابی و جمهوریت امام (ره) است. میزان رأی ملت است، نه مثل برخی سیاسیون که کلام‌شان به مردم ختم می‌شود اما برای اهداف سیاسی، این کار را می‌کنند؛ انتخابات یکی از جلوه‌های جمهوریت نظام و یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است که امام به ما آموخت. توجه به جمهوریت، به نگاه مردم و رأی مردم بسیار مهم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه با اشاره به اتفاقات غزه بیان کرد: امام راحل فرمودند که مسأله اول جهان اسلام، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف است و حکومت جعلی صهیونیستی نابودشدنی است و امروز می‌بینیم که این نابودی، نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) پرچمدار حمایت از فلسطین بود ادامه داد: میراث امام راحل زندگی ضد استکباری و ضد ظلم بود و انقلاب اسلامی، همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و امروز نفرت علیه رژیم غاصب صهیونیستی در جهان، بی‌سابقه است.

رئیس جمهور تصریح کرد: روز گذشته سازمان سیا رسماً اعلام کرد که ما قدرت بی‌بدیل در دنیا نیستیم و قدرت‌های نوظهوری در عالم به وجود آمده‌ است که همه این‌ها میراث امام راحل است و باید اهداف و میراث امام(ره) حفظ شود لذا باید تلاش کنیم اهداف ایشان بیش از گذشته محقق شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مردم، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) نیز همواره بر توجه به مردم تاکید داشتند. امام راحل به ما آموختند در سیاست و اقتصاد باید مردم را به حساب آورد چراکه هر جا حضور مردم بوده، آنجا گره‌ها باز شده است.

وی با تاکید بر اینکه راهکار توسعه کشور دست‌برداشتن از مبانی نیست، اضافه کرد: کسی که اندیشه و عمل امام(ره) را داشته باشد، بیشتر از همه در خط امام است. امام راحل و در ادامه رهبر معظم انقلاب و در کنار آنها مردم همواره تلاش کردند و این تلاش ها است که باعث شده، امروز دشمن مستاصل شود.

رئیس جمهور در رابطه با بیان اینکه توجه به جمهوریت و نگاه به رای مردم بسیار مهم است، تاکید کرد: مردمداری و جمهوریت، میزان رأی ملت است نه مانند سیاسیون که کلام شان با مردم آغاز می‌شود و با آن ختم می‌شود، اما نام بردن از مردم صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است. انتخابات یکی از جلوه‌های میزان، رای ملت است که امام به ما آموخت و پایه آن را گذاشت.

وی در پایان گفت: این میثاق و پیمان برای همه ما تعهد می‌آورد و امیدواریم روح امام بزرگوار دعاگوی همه ما باشد تا در انجام وظیفه خود توفیق داشته باشیم و راه ایشان را در حوزه کاری خود ادامه دهیم و تأکیدات رهبر انقلاب را به عنوان دولت بتوانیم محقق کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار