حجت الاسلام محمد محرابی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمانشاه معرفی و از زحمات حجت الاسلام جواد افشار نجفی مسئول پیشین این نهاد قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 01 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای کرمانشاه، با اشاره به پاره ای از رسالت ها و اهداف نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهارکرد: اولین و مهمترین رسالت این نهاد، حاکمیت  بخشیدن روح الهی و منش اسلامی در دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید فعالیت شبانه روزی با همکاری مجموعه دانشگاه ها انجام شود، افزود: تعمیق و توسعه آگاهی اسلامی دانشجویان نیاز به فعالیت های زیادی دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: باید بتوانیم آگاهی های سیاسی دانشجویان را هم توسعه دهیم، بگونه ای که در جریان حوادث اخیر منطقه و مسائل سیاسی روز مثل انتخابات پیش رو قرار بگیرند و آن را خوب تحلیل کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به بخشی از تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: زمانی آمریکا به عنوان ابر قدرت بزرگ دنیا محسوب می شد و اگر می خواست زهر چشمی از کشوری بگیرد، کافی بود تا کشتی های جنگی خود را به سمت آن کشور به حرکت درآورد و به این ترتیب حساب کار دست آن کشور می آمد، اما امروز شرایط دنیا بگونه ای رقم خورده که حتی جرات ندارند ناوهای خود را وارد منطقه ما کنند و این یعنی اینکه هیمنه آمریکایی ها از دست رفته است.

وی به حمایت جنبش هاش مقاومت از عملیات طوفان الاقصی هم اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی درد و رنج زیادی به مردم مظلوم غزه وارد می شود، اما باید بدانیم که مقاومت آنها در مقابل اسرائیل و مستکبرین جهان جایگاه  این کشورها را تضعیف کرده، بنابراین باید همه اینها را برای نسل جوان و بویژه دانشجویان تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه روح مقاومت در منطقه ساری و جاری شده، عنوان کرد: آینده از آن نیروهای مقاومت خواهد بود.

وی در پایان از تلاش  های حجت الاسلام جواد افشار نجفی طی هشت سال و نیم فعالیت در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد با حضور حجت الاسلام محمد محرابی طرح ها و ایده های خوبی در دانشگاه های استان اجرایی شود.

باید وحدت و هویت ملی را تقویت کنیم

 حجت السلام و المسلمین محمد محرابی مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه های استان نیز طی سخنانی، بابیان اینکه امروز جهان در شرایط حساسی قرار دارد، گفت: در زمانی هستیم که عصر ظهور نزدیک شده است.

وی یکی از علائم ظهور را قیام یمنی‌ها عنوان کرد و افزود: امروز مردم یمن احساس دینداری و شجاعت امیر المومنین علی(ع) را زنده کرده اند، چراکه تربیت شده مکتب ایشان هستند.

وی با بیان اینکه تحولات دنیا اکنون به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی می رود، گفت: ما هم باید در داخل کشور به وظایف خود عمل کرده، وحدت داشته باشیم و هویت ملی خود را حفظ و تقویت کنیم، چراکه هر گونه شقاق و تفرقه به نفع دشمنان و شیاطین خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان به در پیش بودن انتخابات هم اشاره کرد و گفت: این انتخابات می تواند اعتبار جهانی ما و امنیت کشورمان را تامین کند، لذا باید بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری فضای مناسب را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

وی یادآورشد: نقش دانشگاه در جامعه یک جایگاه نخبگانی است که می تواند در بحث جلب مشارکت تاثیرات لازم را داشته باشد.

به عصر ظهور نزدیک می شویم

در ادامه این مراسم، حجت السلام جواد افشار نجفی مسئول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز بااشاره به نیاز بشریت به پیامبران برای اینکه هدایت شوند و در مسیر درست قرار گیرند، گفت: خداوند انسان را یکی از برترین مخلوقات خود خلق کرد، اما زمانی که به بشر جامعه مدرن امروزی نگاه می کنیم، می بینیم که شعارهای اخلاق مدارانه می دهند، اما در پس چهره آنها تنها می توان نفرت را دید.

وی یادآورشد: انسانی که امروز مدعی پیشرفت و تسلط بر همه چیز است، انسان و موجود زیبایی نیست و هرجا یک خرابکاری و آسیب به دنیا وارد شود، ناشی از رفتارهای انسان است.

مسئول پیشین نهاد مقام  معظم رهبری در دانشگاه های کرمانشاه تصریح کرد: خداوند از همان ابتدای خلقت چون می دانست که اگر انسانها به حال خود رها شوند، با رفتارهای خود دنیا را به سمت نابودی خواهند برد، بنابراین برای هدایت آنها پیامبران را فرستاد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار