شهردار تهران با تشریح ابعاد اقدامات در جبهه مقاومت و تاثیر آن در جهان گفت: امروز انسانیت مدیون شهدای مقاومت است، اگر این شهدا نبودند جامعه انسانی از اصل دین فاصله می‌گرفت و موج جنایت بزرگتری منطقه ما را فرا گرفته بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 01 February 2024

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در مراسم یادواره شهید مدافع حرم سردار اصغر پاشاپور و رونمایی از کتاب زندگینامه این شهید با عنوان لشکر اصغر در ایوان ری شهرری اظهار داشت: شهید وقتی دعوت به بهشت شد و مورد رحمت و اکرام الهی قرار گرفت، پیامش برای ما این است که ای کاش می دانستید خدا با من چگونه رفتار کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم اما با مرگی غیر از شهادت برویم به تعبیر حاج قاسم، تجارت سودمندی را نداشته‌ایم یادآور شد: نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند؛ شهدا یادگاری از خودشان در دنیا گذاشتند که تا ابد آنها را بر قله های تاریخ و میراث بشریت خواهد نشاند.

وی اضافه کرد: شهید همه وجودش را با تمام توان در عرصه مجاهدت قرار می‌دهد تا چیزی را برای خودش نخواهد و تمام وجودش را تقدیم کند؛ عمل شهید ممتاز، میراث او ماندگار و پیوستگی‌اش به حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام (ص) یک پیوستگی جاودانه است.

زاکانی گفت: امروز ملت ایران مدیون شهدای مدافع حرم است، عزت ما از خانواده شهداست و به آنها افتخار می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: بین کسی که خودش را صاحب انقلاب می داند و کسی که خودش را مهمان انقلاب می داند تفاوت جدی وجود دارد.

زاکانی بیان داشت: ما یاد و نام شهدا را به واسطه وظیفه ای که بر عهده داریم زنده نگه می داریم چراکه بازخوانی تاریخ بر مدار شهدا می تواند سره را از ناسره جدا کند.

وی افزود:‌ امروز جامعه مسلمانان نیاز به اسوه و تکیه گاه دارد و این شهدا هستند که به عنوان یک تکیه گاه بزرگ می‌توانند جامعه اسلامی را در مسیر تحول در مسیر اهداف عالی اسلامی مصمم کنند و الگوهای جعلی را از جلو چشم جهان اسلام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار