در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات جدی برخی نمایندگان استان فارس به سیاست های اقتصادی دولت و تأکید بر پابرجا بودن رکود در کشور. در این میان اما برخی نمایندگان که تا به حال خبری از آن ها نبود حالا فعال تر شده اند و از مشکلات کشور و حوزه های خود می گویند.امیدواریم تشدید فعالیت این نمایندگان ربطی به انتخابات پیش رو نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 29 October 2015
در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات جدی برخی نمایندگان استان فارس به سیاست های اقتصادی دولت و تأکید بر پابرجا بودن رکود در کشور.همچنین گزارش ها و درخواست های برخی نمایندگان در مورد حوزه های خود و انتقاد دو نماینده شیراز از تبعیض اعتباری برای احیای دریاچه های استان فارس.

به گزارش تابناک فارس:در این میان اما برخی نمایندگان که تا به حال خبری از آن ها نبود حالا فعال تر شده اند و از مشکلات کشور و حوزه های خود می گویند.امیدواریم تشدید فعالیت این نمایندگان ربطی به انتخابات پیش رو نداشته باشد.

تذکرات نمایندگان فارس
سیدحسین ذوالانوار و جعفر قادری نمایندگان شیراز در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت اقدامات تبعیض‌آمیز راجع به تخصیص بودجه برای احیای دریاچه‌های بختگان، مهارلو و پریشان شدند.
سیدحسین ذوالانوار در تذکری به وزیر علوم خواستار رفع سوء مدیریت در دانشگاه پیام نور و تسریع در معرفی رئیس این دانشگاه شدند.

تیم اقتصادی دولت هماهنگی ندارد و رکود همچنان باقیست
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، با بیان اینکه در تیم اقتصادی دولت هماهنگی وجود ندارد، گفت: اگر در تیم اقتصادی دولت هماهنگی وجود داشت دیگر دلیلی برای نوشتن نامه توسط چهار وزیر نبود.
 وی افزود: نامه اخیری که چهار وزیر آن را امضا و تقدیم رئیس‌جمهور کردند اولین نامه نبوده بلکه تک‌تک وزرا نامه‌هایی را نوشته بودند اما مورد توجه قرار نگرفته بود.
 نماینده مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: به دلیل این بی‌توجهی یک نامه دسته‌جمعی نوشته شد و چون احتمال می‌دادند در صورت محرمانه بودن همچنان مورد توجه قرار نگیرد به همین دلیل این نامه را به طور عادی و در رسانه‌ها منتشر کردند.
 قادری با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصادی دولت ایرادات جدی وارد است، اضافه کرد: اگر این ایرادات توسط چهار وزیر مطرح نمی‌شد و دولت را نسبت به این موضوعات حساس نمی‌کردند مطمئنا این اشکالات در دولت همچنان ادامه پیدا می‌کرد که به تبع آن و در آینده نیز بیشترین ایراد و اشکال متوجه خود دولت می شد.
 وی با بیان اینکه این چهار وزیر بیشترین کمک را به دولت کرده‌اند، گفت: متأسفانه شاهد برخی فشارها از سوی افراد تندرو در جامعه هستیم که به محض اطلاع از ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت، عامل این مسئله را این چهار وزیر عنوان و تاکید بر تغییر آنها دارند.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کشور از رکود خارج شده است یا خیر، اظهار داشت: بر اساس برخی اطلاعات و آمارهای مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال منفی بوده است و به همین دلیل دولت آن را اعلام نمی‌کند. چون اگر غیر از این بود دولت اعلام می‌کرد.
 قادری تأکید کرد: این آمارها و گزارش‌ها نه تنها نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال منفی بوده بلکه این موضوع را می‌توان از وضعیت نامناسب صنایع پیش رو مانند صنایع سیمان، فولاد، خودروسازی و پتروشیمی متوجه شد. زیرا این صنایع با انبوهی از کالاهای تولید شده در انبار مواجه هستند که به همین سبب تولیدات خود را کاهش دادند که این موضوع نشان دهنده وجود رکود در کشور است.
 وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شواهد عینی در وجود رکود در کشور را می‌توان به وضعیت بازار بورس اشاره کرد زیرا اگر رشد اقتصادی وجود می‌داشت شاخص بورس باید افزایش پیدا می‌کرد نه اینکه روز به روز شاخص بورس کاهش یابد. بنابراین آنچه که از شواهد و قرائن پیداست ما همچنان در وضعیت رکود قرار داریم.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: با لاپوشانی و مخفی کردن مسائل نیز مشکلات کشور حل نمی‌شود.
تزریق نقدینگی دولت مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند
قادری گفت: دولت با تزریق نقدینگی و ارائه بسته‌ خروج از رکود نمی‌تواند مشکلات اساسی و زیربنایی اقتصاد را حل کند.
خروج بازنشستگان از مراکز دولتی کار مفیدی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:با خروج بازنشسته ها از مراکز دولتی، دو اتفاق خوش یمن از جمله استفاده از تجارب بازنشستگان در اقتصاد و مجال برای ورود افراد جوان فراهم خواهد داشت.
جعفر قادری گفت: بازنشستگان با خروج از دستگاه های اداری و مراکز دولتی به سمت بنگاه های کارآفرینی و اشتغال آفرینی روی خواهند آورد و به دلیل تجارب کسب کرده در طی سال های خدمت خود موجب تولید شغل و گسترش فضای اشتغال آفرینی خوبی برای جوانان می شوند.
وی بیان کرد: دوم آنکه افراد جدیدی وارد سیستم دولتی می شوند و در نتیجه از این لحاظ بر شمار آمار اشتغالزایی افزوده می شود.

مردم بی‌صبرانه منتظر خارج شدن از وضعیت اسفبار رکود هستند
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: حال که برجام به تصویب رسیده دیگر زمان آن است که دولت برنامه‌ مناسبی جهت خروج از رکود داشته باشد.
سد میرزای شیرازی ساخته می شود
داریوش اسماعیلی گفت:عملیات ساخت سد کوار از سر گرفته‌شده و پیمانکار باقدرت در حال اجرای پروژه است.
وی با بیان اینکه بیش از 20 سال از شروع ساخت سد میرزای شیرازی می‌گذرد، اظهار داشت: درحالی‌که ساخت این سد یکی از مطالبات اصلی مردم کوار است و می‌تواند یک پروژه استانی و ملی به‌حساب آید اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است چراکه علاوه‌بر کوار آب شرب شهرستان‌های اطراف را نیز تأمین می‌کند.

کاهش چشمگیر هزینه درمان با پرونده الکترونیک سلامت

شاهین محمدصادقی؛نماینده مردم کازرون با بیان اینکه کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان با طرح پرونده الکترونیک سلامت محقق می‌شود، گفت: با این روش نوع تجویز نسخ پزشکی نیز زیر ذره‌‌بین قرار ‌گرفته و تمام اطلاعات در قالب کارتی که به افراد ارایه می‌شود ثبت خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس درباره طرح پرونده الکترونیک سلامت،‌ افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین موضوعات برای اعمال نظارت کافی در امر اقدامات پزشکی است؛ وجود چنین کارتی تمام اطلاعات مربوط به بیماری‌ افراد و حضور یا عدم حضور افراد برای مراقبت‌های بهداشتی را نشان می‌دهد که البته شرط اصلی آن اجرای دقیق و درست است.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ارایه پرونده الکترونیک سلامت نوع تجویز نسخ پزشکی در انجام آزمایش‌ها، مصرف دارو یا اعمال جراحی زیر ذره‌‌بین قرار می‌گیرد و تمام این اطلاعات در قالب کارتی که به افراد ارایه می‌شود ثبت خواهد شد.

مسئولان حق خانواده های داغدار منا را بگیرند/به داد داراب برسید

نبی‌الله احمدی؛نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: از وزارت خارجه و ارشاد تقاضا می‌کنیم نهایت تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران و خانواده های داغدار حادثه منا داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه  بی‌کفایتی آل سعود باعث شد ایام حج امسال رنگ غم بگیرد و قریب 500 نفر از زانران ایرانی جان خود را از دست بدهند، گفت: همین جا از وزارت خارجه و وزارت ارشاد تقاضا می کنیم نهایت تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار داشته باشند وبا قدرت و به برکت ندای حیدری رهبری که مقتدرانه اجازه ندادند خودگامکی آل سعود غیرت ایرانی را به سخره بگیرد.
وی گفت: از وزارت خارجه تقاضا می کنم  با توجه به اظهارات ضد و نقیض آمریکایی ها با هوشیاری دوچندان ادامه کار برجام را انجام دهند، طرف مقابل به تعبیر رهبری در مذاکره صداقت ندارد این موضوع نیاز به استدلال پیچیده ندارد چرا که سردار همدانی و سردار همدانی ها و مدافعین حرم در جبهه ای به شهادت می‌رسند که آتش فتنه آن را دلارهای سعودی و پشتیبانی نظامی صهیونیستی آمریکایی حمایت می کند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این از مصادیق خیانت همراه با مذاکره آمریکایی هاست لذا توجه به بیانات حکیمانه  رهبری و هوشیاری در مقابل نفوذ دشمن، جسارت و شجاعت برای مسئوولان دستگاه دیپلماسی یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است که البته رهبری شجاعت تیم مذاکره‌کننده را تایید نموده اند.
وی در ادامه نطق خود اظهار داشت: ماه مهر تجلی زحمات جامعه فرهنگی است اما متاسفانه امسال با فاجعه رحلت حجاج همراه شد و زحمات صادقانه فرهنگیان در این فضا کمرنگ انعکاس یافت؛ بنابراین بر خود لازم می دانم از همه فرهنگیان به ویژه فرهنگیان شهرستان‌های داراب و زرین دشت تقدیر کنم. وزیر آموزش و پرورش توجه کنند معلمان عزیر در کشور از اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان رضایت ندارند و این نظام به صورت واقعی اجرا نشده است.
این نمانیده مجلس با اشاره به اینکه بحث کشاورزی و مخاطرات آن  بحثی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت تصریح کرد: کشاورزی ارتباط مستقیم با امنیت ملی و غذایی و اقتدار بین‌المللی دارد، وضعیت کشاورزی در سطح کشور و مخصوصا در داراب و زرین دشت بحرانی است و  ادامه این  بی توجهی به این موضوع آینده نگران کننده ای را ترسیم می کند.
وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت:  نظارتی بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیست متاسفانه در بسیاری موارد به دلیل سوء مدیریت و عدم پیش بینی  مناسب، قیمت محصولات کشاورزی پایین تر از قیمت تمام شده می باشد و بدهی و معوقات در بانک ها و فشار مضاعف بانک ها بر کشاورزان ایجاد می شود. صندوق بیمه محصولات کشاورزی حمایت جدی نمی کند و تعیین خسارت‌ها به سختی از سمت کارشناسان این حوزه انجام شده و پرداخت خسارات با تاخیر انجام می شود .
احمدی گفت: تعیین تکلیف زمین‌های مردم  در حوزه های انتخابیه بنده که بیش از 100 سال توسط خودشان و پدرشان کشت و باغداری می‌شود صورت نمی‌گیرد و منابع طبیعی به درستی اقدام نمی کند. صدور اسناد زمین‌های مردم به کندی انجام می‌شود  و مردم را به شدت نگران کرده است. کشاورزان داراب و زرین دشت به شدت نگرانند. وزیر نیرو و جهاد کشاورزی چرا در مورد  چاه‌های فاقد پروانه تعیین تکلیف نمی‌کنید؟ متاسفانه در موارد فوق حرکت‌ها لاک پشتی انجام می‌شود و اعتبارات لازم جهت جلوگیری از آلودگی ویروسی باغات و مرکبات  تامین نمی شود.
احمدی اظهار داشت: جناب آقای روحانی در بحث اشتغال جوانان داراب و زرین دشت دچار مشکل جدی هستیم و دستگاه‌های دولتی جذب جوانان ندارند. صندوق توسعه ملی تامین اعتبار جهت صنعت نمی‌کند بنابراین کجا جوانان مشغول شوند؟
وی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش بهداشتی گفت: تکمیل بیمارستان داراب و زرین دشت نیاز مردم این شهرستان‌ها است همچنین مردم این شهرستان‌ها خواستار تکمیل راه‌های اصلی و بزرگراهها و راههای روستایی از وزیر راه هستند. همچنین توجه جدی به میراث فرهنگی حوزه انتخابیه بنده  نمی شود.
احمدی با اشاره به اینکه مردم حوزه انتخابیه از برخی تقسیمات مرزی در این شهرستان نیز نگرانند خواستار توجه وزیر کشور به حل این موضوع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار