نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی منجر به شکست و سرافکندگی دست نشاندگان خارجی شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 02 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: خودم و همه شما برادران و خواهران را به رعایت تقوای پروردگار در تمامی آحاد زندگی دعوت می‌کنم، تقوا اسم اصیلی است که می‌تواند انسان را از وسوسه های شیطان و نفس اماره حفظ کند، زیرا نیرویی است که انسان را به قدرتی برای انجام واجبات و ترک محرمات می‌رساند.

وی افزود: در ایام رجب المرجب هستیم و در پایان اسن ماه سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) است، بنا بر قول مشهور، ۱۳ سال قبل از هجرت در بیست‌وهفتم ماه رجب وجود مقدس پیامبر (ص) بعد از سال‌ها او از جامعه فاسد مکه فاصله می‌گرفت، در غار حرا مشغول تفکر بود و در همان زمان بر حسب روایات فرشتگان الهی از آن حضرت مراقبت می کردند و بر تفکرات او نظارت داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: به همین دلیل وجود او از فضای فسادآلود مکه منزجر بود و دور از جامعه جاهلی آن روز در غار حرا مشغول عبادت و تفکر بود، فرشته وحی بر آن حضرت نازل شد و حضرت روبروی خود فرشته وحی را دید، به گونه‌ای که بال او شرق و غرب عالم را پر کرده بود و گفت که بخوان به نام پرودگارت.

وی بیان کرد: نخستین آیه با خواندن آغاز شد و حضرت در پاسخ گفت که من خواندن نمی دانم که مجدد فرشته وحی آیات را تکرار کرد و حضرت آن آیات را تکرار کرد، این از افتخارات جامعه اسلامی است که نخستین آیات وحی با خواندن، علم، قلم و تحریر آغاز می‌شود و این نشان دهنده این است که دین ما دین علم، دانش، بینش، حکمت، تعلیم و تعلم است.

غفوری ادامه داد: بعثت پیامبر اکرم (ص) در شرایطی انجام شد که جامعه جزیره العرب جاهلی غرق در ظلم، جور، مفاسد، تمایلات شهوانی، فساد مالی و نظام ربوی بود، خوی حیوانی آنها به حدی بود که دختران تازه متولد شده را وحشیانه زنده به گور می کردند و وجود او را ننگ می دانستند.

وی تشریح کرد: در چنین شرایطی نور رسالت وجود پیامبر (ص) در بیست‌وهفتم ماه رجب طلوع کرد و ایشان ماموریت بسیار سخت و بزرگی را متحمل شد، ۲ ابر قدرت آن زمان یکی در روم و یکی در ایران حکومت می‌کرد و کسی را در عرب انسان به حساب نمی‌آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیامبر (ص) در چنین شرایطی کار را با حکمت تعلیم و تعلم آغاز کرد، این بزرگ‌ترین معجزه پروردگار است که سیاه‌ترین سرزمین را به نورانی‌ترین تبدیل می‌کند، این تحول و تغییری است که اسلام در بشریت ایجاد کرد و از نظر آداب و رسوم، عقاید و اخلاق فخر عالم شد که بی‌سابقه بود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ما یک بازخوانی و بازاجرایی از بعثت پیامبر اسلام بود، زمانی که مستکبران بر کشور ما مسلط بودند و دائم برای فساد و تباهی کشور ما برنامه داشتند، انقلاب به‌یکباره آن فضا را تبدیل به ایمان، اخلاص، جهاد، کار و تلاش برای پروردگار با نیت خالص، رسیدگی به محرومان و دفع ظلم از مردم مظلوم جامعه کرد.

وی تشریح کرد: زمانی که دستگاه امنیتی مردم را شکنجه می‌کرد و ظلمی نبود که بر مردم مظلوم اعمال نکند، به یکباره انقلاب اسلامی تمامی انحرافات و فسادها را به فضای اخلاقی و اسلامی و الهی تبدیل کرد، خدا را شاکریم که در این دوران زندگی کردیم و صحنه زندگی پیامبر اکرم (ص) را در این دنیا تجربه کردیم.

غفوری عنوان کرد: خداوند در آیات ۱۷ تا ۱۹ سوره طور حال اهل تقوا را در بهشت این‌طور تصریح می‌فرماید که اهل بهشت در نعمت‌های الهی غرق هستند و تصور آن برای ما ممکن نیست، زیرا نظیر آنرا در دنیا کسی ندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر انسان متقی از عذاب الهی حفظ می‌شود یا در نعمت‌ها غرق می شود همه از نعمت‌های الهی است که خداوند بر بنده خود عرضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ بهمن ماه روز فناوری فضایی نام‌گذاری شده است، ملت شریف و سربلند ما شاهد صحنه‌های افتخار آمیزی در صحنه فضایی است که دنیا را متحیر کرده و ظرف ۲ هفته چهار ماهواره به فضا پرتاب شد.

غفوری تاکید کرد: نخست ماهواره ثریا در مدار ۷۵۰ کیلومتری بود که دشمنان بشریت علیه آن بیانیه مشترکی دادند و اظهار نگرانی کردند که موشک‌های دور برد این چنینی است، حرف دیگری برای گفتن نداشتند زیرا مثلا ما را تحریم بی‌سابقه کرده بودند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۵ که تولید ماهواره آغاز شد ما به اینجا رسیدیم و هفته بعد سه ماهواره دیگر را در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار دادیم و ما چنین شرایط تسلطی داریم و چیزی از دنیا کم‌ نداریم، انقلاب اسلامی چنین استقلال فناوری را در اختیار مردم قرار داده است.

غفوری یادآور شد: هفته آینده سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) است و در جریان مراسمات دهه فجر مسئولان رعایت شب و روز شهادت ایشان را خواهند کرد و امامان جماعت و دیگر افراد در خصوص شخصیت والای ایشان برای مردم سخن خواهند گفت.

وی عنوان کرد: سالروز رحلت حضرت ابوطالب در ۲۶ ماه رجب را داریم که ایشان حق بزرگی بر گردن اسلام و مسلمانان تا قیامت دارد، ایشان در مقابل مشرکان قریش از پیامبر اکرم (ص) حفاظت و حراست کرد.

وی بیان کرد: بنی امیه تلاش زیادی کردند که ثابت کنند حضرت ابوطالب مسلمان نبوده و این مسئله دروغی بزرگ به دلیل بغض آنان نسبت به امیرالمومنین (ع) بود.

غفوری گفت: ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی است، ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ نخستین گروه آنها از رژیم گذشته محضر امام خمینی (ره) آمدند و اعلام بیعت کردند، تسلط نظام مقدس ما بر فضای آسمان کشور آنقدر فراگیر است که تا حد زیادی نفوذ دشمن گرفته شده و روز به روز در حال پیشرفت است.

غفوری خاطرنشان کرد: ایام کنونی ایام دهه فجر است، انقلاب اسلامی آثار و برکات بزرگ و فراوانی داشت که بخشی از آنها معنوی و بخشی مادی و شامل عمران، آبادانی و خدماتی است که به ملت شده است.

وی ادامه داد: اساس انقلاب یک حرکت الهی، آسمانی و معنوی بود که با اتکا به پرودگار انجام شد و دست خدا آن‌را به پیروزی رساند و همه کسانی که برای دفاع از این انقلاب به میدان آمدند و جان خود را فدا کردند، جانباز شدند یا سال‌هایی را در آزادگی سپری کردند، همه اینها برای خدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بود که انبیاء و اولیاء در طول تاریخ آرزو می‌کشیدند که حاکمیت در مسیر خداوند، انبیاء و دین باشد که انقلاب اسلامی این مسیر را محقق کرد.

وی عنوان کرد: برکات انقلاب قابل قیمت گذاری نیست، یکی از آنها استقلال است، ما تا ریشه وابسته به خارجی‌ها شده بودیم، صنعتی وجود نداشت، در عرصه دفاعی و نظامی افسران عالی رتبه ما حق ورود و بررسی جنگ افزارهای آمریکایی را نداشتند.

غفوری گفت: از نظر سیاسی ۱۰۰ درصد وابسته بودیم، نگاه شاه فقط به سفارت‌ها بود، اگر آمریکایی ها اخم می‌کردند به خود می‌لرزید، بحرین را از کشور ما جدا کردند بخشی از خاک کشور که در جنوب خلیج فارس واقع شده بود و می‌توانست شرایط ما را در منطقه تغییر بدهد واگذار کردند.

وی یادآور شد: از نظر امنیتی ما اختیاری از خود نداشتیم و در همه امور وابسته بودیم، ما امروز در شرایطی هستیم که نه تنها خود را تامین می کنیم بلکه جهان از ما موشک، پهباد و موارد این چنینی می خواهد.

وی تصریح کرد: نزدیک به صد شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، ۲۰ تولید منحصر به فرد دارد و ما در بسیاری از موارد در جهان در رتبه‌های نخست هستیم و جهان جز ادای احترام به مردم ما جرات کار دیگری را ندارد‌.

وی بیان کرد: آزادی از برکات معنوی انقلاب اسلامی بود، استبداد در رژیم ستمشاهی به گونه ای بود که مردم جرات سخن گفتن نداشتند، به جوانان می گویم که امروز را نبینید که کرسی آزاداندیشی در دانشگاه فعال است و می‌توانید آزادانه سخن بگویید، کسی در دانشگاه حتی حق نماز خواندن نداشت.

غفوری عنوان کرد: امروز آزادی در کشور ما از کشورهای مدعی دموکراسی بیشتر است، آزادی اندیشه و بیان جزو اصول ما در قانون اساسی است، فضای معنوی، ملکوتی، تشویق به ایمان و اخلاق همگی از برکات انقلاب اسلامی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار