استاندار گیلان عنوان کرد؛
استاندار گیلان با بیان اینکه ۶۰ همت سرمایه گذاری در گیلان در حال شکل گیری است، عنوان کرد: با این سرمایه‌گذاری شاهد رونق تولید و اشتغال و صادرات خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۵۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 03 February 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

اسدالله عباسی امروز، ۱۳ بهمن ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه ملت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به امام و رهبرشان لبیک گفتند و رژیم طاغوت را در این کشور اسلامی سرنگون کردند و آغازگر حاکمیت مردم بر مردم شدند، گفت: ملت ایران در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ نیز با رای ۹۸.۵ درصدی خود به جمهوری اسلامی، پرچم نظام را به اهتزاز درآوردند.

وی با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی، افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره صحنه ماندگار حضور ملت ایران بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه آمریکای جنایتکار در طول ۴۵ سال گذشته یک لحظه دست از توطئه و دشمنی با جمهوری اسلامی بر نداشته و همواره کودتاها و فتنه‌ها را طراحی کرده است، تصریح کرد: با وجود همه این دشمنی‌ها، این انقلاب پا بر جا مانده، زیرا برگرفته از اراده مردم و ارزش های مکتب اسلام و آرمان های امام و اعتقادات دینی است.

عباسی مبنای حرکت انقلاب به رهبری امام راحل را ارزش‌ها و اعتقادات دینی دانست و تاکید کرد: دشمنان انقلاب در ابتدا جنگ‌های داخلی را راه اندازی کردند و با حمایت از منافقین و مهره های نفوذی و خائن خود درصدد ایجاد اخلال در کشور بودند، اما آگاهی و بصیرت مردم و هدایت ها و راهبری های امام موجب شکست این توطئه ها شد؛ در دوران دفاع مقدس نیز توانستیم بر دشمنان فائق بیاییم؛ اگرچه رو در روی ما کشورهایی صف آرایی کرده بودند که امروز نیز بمب‌های نامتعارف را علیه مردم غزه به کار می گیرند.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران چه در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و چه در زمان تحریم‌ها و فتنه‌ها همواره سربلند بیرون آمدند، گفت: دستاوردهای انقلاب نیز برگرفته از اراده ملت است و امروز دولت سیزدهم تلاش می‌کند در چارچوب ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهدا و منویات رهبری و سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی برای خدمت رسانی به مردم گام بردارد.

استاندار گیلان از افتتاح ۱۵۲۹ پروژه اقتصادی و عمرانی در استان همزمان با ایام الله دهه فجر سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۲۵۵ پروژه عمرانی فقط توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی و بالغ بر ۱۴ همت اعتبار برای آن هزینه شده است.

وی از بهره برداری از ۷۳ واحد تولیدی صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: چهار همت از مصوبات سفر را با حضور رئیس جمهور در گیلان به بهره‌برداری خواهیم رساند؛ همچنین ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن و آزادراه هزینه شده است

عباسی با اشاره به تلاش دولت در راستای مسکن و اشتغال، اضافه کرد: در بخش نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار واحد را پیش‌بینی کردیم که ۱۲۰۰ واحد آن آماده افتتاح است.

استاندار گیلان در ادامه از افتتاح ۲۹۱۱ میلیارد تومان پروژه در بخش راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۶۱ میلیارد تومان در بخش وزارت نیرو، ۱۴۱۰ میلیارد تومان در بخش جهاد کشاورزی و ۳۹۶۳ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن نیز آماده بهره برداری است؛ همچنن در بخش اقتصاد دریامحور ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشتی سازی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ همت سرمایه گذاری در گیلان در حال شکل گیری است، عنوان کرد: با این سرمایه‌گذاری شاهد رونق تولید و اشتغال و صادرات خواهیم بود.

استاندار گیلان به تخصیص اعتبار ۶۵۰۰ میلیارد تومانی جهت خرید توافقی برنج کشاورزان اشاره کرد و متذکر شد: به قله نزدیکیم و خستگی و ناامیدی معنا ندارد.

وی انتخابات ۱۱ اسفندماه را رویدادی مهم دانست و اظهار کرد: دشمن از همه رسانه‌های خود استفاده می کند تا مردم را ناامید و مشارکت آنان در انتخابات را کمرنگ کند؛ این در حالی است که مشارکت کم موجب می‌شود که مجلس مقتدر و توانمند نداشته باشیم.

عباسی ریل گذاری درست برای سرعت بخشیدن به اقدامات دولت را وظیفه مجلس مقتدر دانست و یادآور شد: همه شرایط در استان گیلان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و با شکوه فراهم است و در رشت و خمام شاهد برگزاری الکترونیکی انتخابات خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار